Bhar

Vet redan vilka bhar jag ska ha när jag ammar och om bröst växer :)
Den vanliga bhn hetet Sophie soft cup och finns på www.Bravissimo.com.
Har den svarta och den är superskön! Men underbandet är stor i storlek så ta en storlek mindre där. Den har ca 5-6 hyskor med.


En liten guide om bhstorlek:

•Väldigt många använder fel bhstorlek. Men det bästa är att mäta sitt underbystmått och utgå från det. Jag är 68cm under och behöver 65 i underband för bästa stöd. Om ni tex har 74cm bör ni ha 70 i underband.

•Den ska sitta tajt på yttersta hyskan när man köpet den så man kan spänna längre in när den töjjs.

•När man går ner i underband går man automatiskt upp i kupa. Så en 75B är samma kupa som 70C. Så om jag säger jag har en Dkupa så säger det ingenting om man inte vet storlek på underbandet.

•Om man har en liten byst är inte stödet lika viktigt och då gör det inte så mkt om man har förstort underband.

•Större bhar i små underband finns tyvärr inte i vanliga butiker som H&M och Lindex (cubus har några till Fkupa).
Men twilfit, change och triumph har endel. Men oftast väldigt dyrt så jag rekommenderar att beställa från UK.
www.amazon.co.uk har stort utbud på runt 100 lappen. www.figleaves.com och www.bravissimo.com har mkt med men lite dyrare. Hade varit kul och öppna en butikskedja med underkläder och bikinis o alla storlekar, det hade verkligen behövts.









Kommentarer
Dani

Den är jättefin! Har tittat på den jag med :)

2012-11-26 @ 00:24:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0