Dagens foto

En sak Giggs älskar är att dricka ur en kran. Förstår inte varför han inte föredrar en ren kattskål med nytt vatten, istället dricker han ur duschen, kranar och ibland toaletten :S
 
Älskar fota djur, de är alltid vackra, kanske borde rita av mina djur nångång :) Har aldrig testat med blyerts.
 

 
 
Idag hade jag tänkt gå till gymet, har inte tränat på kanske 4 veckor :S Har mått så illa hela dagarna men tror det är bättre jag rör på mig. Träningsbyxorna är mkt tajtare runt magen och man känner sig mycket slappare när man inte tränar.
Förresten nån som vet en bra kräm som är bra att smörja magen och brösten med när man är gravid? Bättre att motverka så mkt som möjligt.
 
 
 


Kommentarer
M

Jag använde mandelolja och tycker att det fungerade. Jag vet ju inte hur det hade gått utan :) men jag vet att det kliade väldigt om jag glömde smörja. Kändes som att det kliade för att huden var så stram.

Svar: Får kika på mandelolja. Var kan man köpa det?:)
Malin

2012-11-14 @ 17:01:29
Camilla

Weledas havandeskapsolja använde jag,finns på hälsokost! Lycka till!

Svar: Tack för tipset. Har smörjt med den innan men tycker den va för dryg o torkade aldrig så vill testa en annan :)
Malin

2012-11-14 @ 18:22:24
Camilla

Vetegroddsolja har jag oxå använt,kanske testa den! Annars kan du bara köpa vanlig barnolja och smörja dig😃

2012-11-14 @ 19:26:28
Belovely

Camilla: tack för tipsen!:) har läst bra om vetegroddsolja

2012-11-14 @ 22:47:18
URL: http://belovely.blogg.se
M

På apotek!
Här är fler som använt det!
http://lisen.chic.se/motverka-bristningar-med-mandelolja/

:-) Hoppas du hittar det som passar dig!

2012-11-15 @ 11:25:10
Anonym

Min vän smörjde in sig med olivolja varje dag och hon har inte en enda bristning eller någontin och hon var GIGANTISK, bebisen var 14 dagar sen å vägde 4300.. Så hon va stor men olivolja funkade verkligen för henne :)

2012-11-15 @ 14:44:17
BeLovely

M: läste om mandelolja på nätet o den verkar va bra och bra o smörja mellangården med några månader innan förlossning. Så ska nog testa den :) tack för tipset

2012-11-15 @ 20:43:12
BeLovely

Anonym: jasså :) tack för tipset :) men är inte olivolja väldigt dryg o lägger sig som en hinna på huden? Men bra när man inte har nåt annat hemma :)

2012-11-15 @ 20:44:37
Malin

Ekologisk: Vetegroddsolja, sheasmörsolja, sheasmör, från Crearome är några bra exempel.
Vetegroddsoljan är super för hela kroppen och smörj gärna efter duschen när kroppen är fuktig så gör den underverk. Du kan köpa en stor flaska på www.bodystore.se. Den luktar inte jättegott när man väl smörjer men du kan ju alltid tillsätta någon eterisk olja som du gillar =) Kan också starkt rekommendera att dagligen börja äta nypon och nässelpulver. Jag äter en tsk vardera blandat i juice varje morgon och slipper de jobbiga järntabletterna. Har till och med höjt mina värden =) jag är gravid i v.35 =)

2012-11-17 @ 19:59:50
Malin

Jag äter nog lite mer än en tsk kanske när jag tänker efter. Du kan läsa mer om det på denna bloggen: http://emmagranath.se
Hon är gravid och skriver även om fördelarna med att t.ex dricka hallonbladste under graviditeten. Sök i hennes blogg på det så har hon gjort några inlägg om det =) Där kan du även läsa om de olika vegetabiliska oljorna jag nämnde och massa annat som kan vara nyttigt att veta, särskillt när man är gravid =) Jag tycker iaf den är väldigt intressant!

2012-11-17 @ 20:13:03
BeLovely

Malin: tack så mkt för tipset! Har kikat på vetegroddsolja o de verkar bra. Får se vad det blir :) men luktar det väldigt illa? För orkar inte köpa två olika oljor :)

2012-11-17 @ 22:32:59
Malin

Jag står ut med lukten, den luktar väl inte direkt äckligt men lite väl nötaktigt för en kroppsolja. Jag har inte tillsatt någon eteriskt olja men sådana oljor brukar ju vara i väldigt små flaskor och den är ju användbar till mycket annat =) men som sagt, jag nöjer mig med enbart vetegroddsolja. Har även köpt en burk rent sheasmör som jag ibland blandar med oljan. Även det är ju väldigt användbart till torra läppar, fötter, till bebisens hud =)ja allt!

2012-11-18 @ 14:10:09
Belovely

Malin: okey :) jag kan se om den finns i nån life butik eller liknande så kanske jag kan lukta på den :) huvudsaken är att den är skön o smörja med :) ska kika på sheasmör med :)

2012-11-18 @ 20:30:56
URL: http://belovely.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0