Förberedelser

Nu har jag fixat täcke och lakan till vagnen. Hittade ett stort örngott vi köpte för ett tag sen som vi inte kan använda då det va fel storlek, så jag trädde i madrassen i örngottet och det passade perfekt :) Sen täcket va perfekt storlek så jag kunde ha halva täcket under madrassen och resten över. Då slipper man bädda in täcket varje gång utan man kan bara lyfta ena sidan. Längtar tills jag får hem påslakanet och det andra jag beställde, mysigt att bädda i spjälsäng och vagn <3
 
Sen i förrgår köpte jag två byxor med fötter som är bra att ha och en söt giraffoutfit, H&M hade massa olika djur att välja på.
Köpte i storlek 54. Kommer nog inte köpa i storlek 50 mer, men har knappt nåt i den storleken men är rädd han kommer va en liten tjockis och inte passa i storlek 50 :) Sen växer de ur den storleken väldigt fort. Så om vi behöver nåt mer i den storleken sen får vi åka och handla lite, eller beställa hem :)
Har tittat på 5 säsonger av unga mödrar Danmark, väldigt intressant men samtidigt frustrerande att titta på. Nästan alla mammor i det programmet röker under graviditeten och jämte sina barn inomhus. Sen är nästan alla barn oplanerade och nästan alla gör slut med pojkvännerna efter några månader. De förlovar sig efter nån månad och tatuerar in varandras namn på armen efter bara några månader ihop.
Som igår när jag tittade så va den gravida mamman jätteledsen för att bebisen inte vägde så mkt och att hans hjärtslag sjönk, samtidigt står hon och röker?!
Rökning kan göra så att barnet inte växer som den ska, han får för lite syre, så hon har bara sig själv att skylla om bebisen får problem/ dör eller får komplikationer. Tycker det är väldigt konstigt att missbrukare får skaffa barn överhuvudtaget där mamman bara ser till ens egna behov före barnet. Medans par som verkligen vill ha barn och vill adoptera inte får det om de inte har en bra inkomst, ha en viss ålder osv. Varför kan man inte förbjuda rökning och alkohol under graviditet? Det är ju samma sak som o ge bebisen alkohol i nappflaskan.
 
 
 
 


Kommentarer
Msz

Ja man kan ju fråga sig varför samhället ser ut som det gör och jag tycker att de borde vara totalt förbjudet att använda både alkohol och nikotin under en graviditet, förstår inte människor som gör det. Väldigt själviskt! :/ Tycker även att programmet ger en dålig bild av unga mammor.

Svar: Ja de ger en skev bild på unga mammor. Alla är ju inte såna, och man får inte se allt som händer. De filmar nog inte saker som inte ger tittarsiffror. Men de är synd de röker och är så impulsiva i programmet. Samtidigt känner man sig lättad o glad man inte är i deras situation :)
Malin

2013-04-21 @ 19:00:21
URL: http://Msz.bloggplatsen.se
Johanna

Tror jag stått o klämmt på den lille giraffdressen 10 gånger :P haha... Tycker den är så otroligt söt :D
Tänker att det är en typsik present dress :/ hahaha df jag inte vågar köpa den

Svar: Ja det är nog en typisk present. Smidigt när man får ett helt set med shorts och tshirt o mössa :)
Malin

2013-04-22 @ 17:53:09
URL: http://withlovin.blogg.se
Arya

Min lille pojk blev 1 månad igår och han var 50 lång och vägde 3920g när han föddes. Han kan fortfarande ha strl 50 på några plagg fast han nu är nästan 56 lång och väger 4820g.
Var också orolig att få en "stor" bebiså visst mini var han inte.
Men tänkte ara säga att strl 50 passar i princip alla nyfödda och är nästan lite stora då.
Köper man klädet utan fötter på så kan de ha de lite längre.
Sen finns de massa mammor som har noll koll och tror alt är för litet och tar på de en lr två storbölar större istället för att ha kläder som sitter perfekt på bebos utan att det är obekvämt för den. Kram

Svar: Hej:) grattis till din lille pojk :)Ja jag kan ju köpa mer plagg utan fötter, lite bodys osv. Sen går ju ha strumpor.
Tror du att mkt varma plagg behövs? Har inte köpt några tjocka tröjor osv än då han föds på sommaren. Men på kvällarna kanske det behövs?

Kram Malin
Malin

2013-04-22 @ 22:58:16
Arya

Tack :)
Jag har i princip bara bodys och byxor, några "onepieces" men utan fot. Använder bara strumpor eftersom jag inte har några vanliga kläder till han med fot, utan det kan de få vara på någon pyjamas. Många bebisar föds med långa smala fötter och då växer de fort ur byxor med fot för fötterna inte får plats.
Jag tycker du kan köpa några koftor och ja luctröjor

2013-04-23 @ 11:57:05
Arya

Jävla iPad som gör så man kommer åt fel...

Var var jag, jo lite koftor och några hoddies kan de finnas till barn.
Köp kanske nån onepiece aktig sak, som de kan ha med body under.
Min lille pojk har just nu ett tjockt täcke i vagnen och oftast vanliga normala kläder i värme, för han blir jättevarm

2013-04-23 @ 11:59:11
Arya

Jävla iPad som gör så man kommer åt fel...

Var var jag, jo lite koftor och några hoddies kan de finnas till barn.
Köp kanske nån onepiece aktig sak, som de kan ha med body under.
Min lille pojk har just nu ett tjockt täcke i vagnen och oftast vanliga normala kläder som värmer , för han blir jättevarm!
Ska byta till att bara ha filt över när de blir lite varmare.
Du kommer märka vad du behöver.
Men mitt tips är att handla varmare kläder mot hösten.
Tänk att du klär din bebis som du skulle klä dig själv :)
Bebisar gillar inte när de är för varmt och blir de en varm sommar så får du se :)
Kul att du ska få en liten pojk du med :)
Är de mer du undrar över kan du maila mig :)
Vi har ju pratat vid tidigare.
Kramar

Svar: Tack för tipsen :) beställde lite kläder från ellos nyss, fast de hade inte många onepies utan fötter eller luvtröjor i storlek 50. Men jag tror vi ha det mesta vi behöver nu :) kanske nån byxa med så får det räcka.
Hur gick din förlossning? Hur länge stannade du kvar på bb? Om du inte vill ta det här kan du svara på min mail, [email protected]
Kram Malin
Malin

2013-04-23 @ 12:02:47
Elina

Söt giraffoutfit har kollat på dom men inte vågat köpa för man vet aldrig vad man får :)

2013-04-23 @ 15:47:10
URL: http://jennasmamma.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0