Magbilder vecka 31

Igår gick jag in i vecka 32. Såg ett avsnitt från unga mödrar igår när en födde. Det va nog den läskigaste förlossningen jag tittat på för hon skrek som fan och sa hur ont det gjorde. Det gör mig lite orolig, hur ont gör det egentligen? Klarar man av det eller är det en sån tortyr :S Men det är bra att titta på olika förlossningar för då vet man vad som kan vänta, värre om man tror det inte är så farligt så får man värsta chocken sen :)
 
Gillar den här bikinin mycket som jag köpte på Gina Tricot. Men tror inte överdelen kommer passa i sommar när mjölken rinner till. Änsålänge har jag inte fått läckage eller sett nån mjölk. Men det känns tveksamt om jag ens kan amma när jag är så sjukt öm om bröstvårtorna, om det gör för ont går de ju inte för man ska ju inte lida varje gång, men vill verkligen amma, det har så många fördelar.
 
 
 
 


Kommentarer
karolina

Hej! För mig gjorde det jäääätte ont i början när man skulle.bärja amma (direkt efter förlossninngen o under tiden på bb o första tiden hemma) det var nästan outhärdligt o kändes som knivar i hela bröstetnär de sög tag. Bröstvårtorna blev såriga o jag fick små blåsor men efter ca 1 vecka var allt det onda borta o det gick hur bra som helst. Jag smorde med en kräm för bröstvårtorna som finns att köpa på apoteket. Lindrade mkt för mig. Så ge inte upp direkt även fast det gör ont i början. Jag ammade 10 månader o började ge/smakportionerat vid 5 månader. De får så.mkt skydd från bröstmjölken medans man ammar o min tjej har då aldrig varit sjuk mer än lindrig förkylning o feber vid vaccination..

2013-04-25 @ 23:16:16
Belovely

Karolina: Hej!
Vad bra du skriver att det kan gå över. Man får försöka ett tag innan man ger upp.
Synd de inte finns nån bedövningssalva man kan smörja med :P men de är nog inte bra för bebisen o suga i sig.
Kommer du ihåg vad krämen hette som du smörjde med?
Läst bröstmjölk är bra o smörja med också.

2013-04-26 @ 08:59:34
URL: http://belovely.blogg.se
Jennifer

Du är väldigt vackert gravid! Jag är själv i vecka 38 nu och vill vara att det ska vara över. Känner mig som en flodhäst och har svårt att röra mig och vette tusan allt men på dig är det så fint!

Svar: Tack så mkt! känner mig inte speciellt vacker själv, men visst är det vackert att vara gravid :) men däremot tycker jag inte de är snyggt haha, man vaggar nästan fram när man går och känner sig helt pluffsig :)
Malin

2013-04-26 @ 14:33:28
Josse

Jag har fått rådet att man kan rubba brösten med handduk en stund efter att man duschar så härdar man dom i förväg. Inte konstigt att få sår av konstant sugande om man inte är van vid påfrestningen sedan innan :) /J

2013-04-28 @ 19:14:56
URL: http://Joeeeee.spotlife.se
Belovely

Josse: tack så mkt för tipset. Det ska jag börja med redan nu o hoppas de blir tillräckligt härdade :P

2013-04-28 @ 19:25:25
URL: http://belovely.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0