Så lättad

Loggade in på försäkringskassan och ÄNTLIGEN är min föräldrarpenning handlagd och färdig. Va orolig om nåt skulle bli fel eller att de skulle bli mindre än jag räknat ut. Men fick tom mer än jag räknade ut :)
De fick min årsinkomst på 320 000 och jag räknade på 300 000 så nu klarar jag mig gott och väl när jag är mammaledig. Får lika mycket som jag får idag när jag jobbar och stämplar om man räknar med barnbidraget.
Känns skönt att slippa snåla jättemycket, sen om de blir över mycket i månaden får jag ta ut mindre dagar.

Men ska göra planeringen idag med sambon, kommer nog ta ut 5 SGI dagar i 180 dagar. Sen ta ut 4 SGI dagar och 2-3 lägstanivådagar i veckan. Beror lite på hur mycket man hamnar på.
Det enda jag behöver göra innan födseln är att ringa FK och se hur man gör när bebisen kommer senare/tidigare än beräknat och hur man ändrar det.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0