Tips på recept

Idag gjorde jag bananpannkakkor igen men denna gången mixade jag inte dom och hade i lite mjöl för o se om det hjälpte. Det blev lite lättare att vända men de går sönder jättelätt. Sen är de väldigt geggiga så det är som o äta deg :) de är väldigt goda men hade velat ha ett bättre recept.

Någon som vet ett bra recept på pannkakor som är utan mjöl eller socker?:)


Nu ska jag och sambon gå till Ica och hämta några paket från amazon. Kan lägga upp det senare.
Vår bil är sönder, eller livsfarlig att köra då den bara stängdes av när sambon körde i 60km/h och inte kunde bromsa eller knappt svänga. Så nu måste vi verkligen hitta en bil.



Kommentarer
Dani

Såhär gör jag mina .. Tar två ägg i en skål som jag vispar med vanlig visp ( ej elvisp)
Tar en banan som jag mosar med en gaffel och bara rör ner i smeten , sen har jag en skopa proteinpulver. Brukar värma upp en stekpanna till medelvärme och steker alltid i smör , inte olja.
Tänk på att ha tålamod med pannkakan . Det är ju trots allt exakt som att steka ett vändstekt ägg , det tar några minuter att steka innan det går att vända , brukar inte ha några problem med att vända så länge jag låter det stela lite extra lång tid :)

Svar: hej!okey, då ska jag testa 2 ägg nästa gång :) Fast hade det förra gången men då hade jag elvisp med. så fjärde gången gillt nu då haha.
jag låter de steka rätt länge innan jag vänder. men ett extra ägg gör nog rätt mkt :)
Malin

2013-04-07 @ 20:56:28
Ida

Kokospannkakor.! Mixa kokos i stället för mjöl!

2013-04-08 @ 10:19:37
URL: http://idolinaa.wordpress.com
Belovely

Ida: gör man som vanliga pannkakor bara att man mixar kokos? Eller vad har du mer i?:)

2013-04-08 @ 13:00:58
URL: http://www.belovely.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0