Valborg

Redan valborg, hade dock varit mysigt om det inte va så kallt ute, blåser som fan! Men verkar som det ska bli bättre väder imån. Har inte fått till någon grillning än men blir kanske denna veckan :)
 
 
Va hos bm idag och allt såg bra ut, förutom mitt järnvärde som sjunkit ytterligare. Nu låg det på 99 bara. Så eftersom det ligger under 100 så tog hon blodprov och lite andra tester för o se om jag kan ha brist på nåt annat och för att få ett mer exakt värde på järnet. Man vet ju inte om man är såhär trött pga graviditeten eller om det beror på järnbristen. Ibland har jag supermkt energi och ibland är man supertrött.
 
Mitt SF mått ligger nu på 30 och jag väger nästan 69kg. Är lättad att jag inte låg över 70kg idag, men jag märker att jag inte går upp lika mkt nu i slutet. Så jag tror jag bara kommer öka nåt kilo till då bebisen växer, så runt 17 kilo går jag nog upp sammanlagt får jag hoppas på.
Hon kände även hur bebisen låg i magen och han har huvudet neråt åt vänster sida som jag misstänkte :) Hon sa att det är ovanligt att bebisen vänder sig nåt mer när man är förstföderska så får hoppas han stannar där resten av graviditeten. Men kan inte va skönt o ligga upponer i flera månader ;)
 
Hon sa även att jag har bra förutsättningar för en bra förlossning då jag har en bra vikt och är ung, så jag hoppas hon har rätt och att förlossningen går bra :)
 
 
Förra sommaren
 
 


Kommentarer
Jojo

Tänk på att äta c-vitamin tillsammans med järntabletterna, det hjälper upptaget =)

Svar: hej! jo det vet jag :) brukar dricka juice till tabletterna
Malin

2013-05-02 @ 17:58:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0