Vecka 30!

Blev inga seriösa magbilder, känner mig helt slut efter jag solat och promenaden jag gick efter. Magen blir stenhård efter och går knappt röra sig så får ta det lugnt resten av kvällen. Men man vill göra så mycket när det är fint väder. Sugen på att grilla, får göra det efter lönen kommit :)
 
Nu känner jag mig verkligen gravid på riktigt, just för att magen blivit så pass stor och förlossningen börjar närma sig ordentligt. Börjar bli lite nervös över det men samtidigt längtar jag. Men vill inte ha ont :S Men det går inte undvika, ut ska han iallafall :)
 
Jag är iallafall glad jag änsålänge haft en bra graviditet. Har ingen foglossning förutom lite när jag ansträngt mig lite extra, har inte fått några bristiningar förutom på brösten änsålänge, illamåendet försvann efter 10-12 veckor och har inte samlat massa vätska, förutom endel på benen känns det som.
Men jag är jätterädd att få massa bristiningar på magen, kan acceptera om de är tunna och inte för långa, men om jag får tigerränder blir det inte roligt, just för att de inte går få bort helt.
 
 
Bikinin är verkligen för liten, men vågar inte sola i trekantsbikini just nu då jag inte vet hur bra de är att sola bristningar.
 
 
Supergod, smakar verkligen jordgubbsglass :)


Kommentarer
Josefine

Sola bristningar kan det väl inte vara nåt fel med? De bleknar väl då. Värre är väl om du får kloasma, dvs mörkare hudförändringar pga alla graviditetshormonerna i kroppen. De kan ta flera år att blekna bort om man inte skyddar med solskyddsfaktor när man är gravid. /J

2013-04-17 @ 21:59:43
URL: http://Joeeeee.spotlife.se
Josefine

Glömde säga att de framför allt kommer i ansiktet. Men du har säkert hört talas om det i vilket fall! :) /J

2013-04-17 @ 22:01:05
URL: http://Joeeeee.spotlife.se
Belovely

Josefine: hej:)
Ah det har jag läst om. Smörjde mig med hög faktor för säkerhetsskull.
Tänkte de inte va så bra att sola bristningar när de är så nya. Tänker att ärr ska man vänta me o sola o att de va samma med bristningar.

2013-04-17 @ 22:03:25
URL: http://belovely.blogg.se
Josefine

Jaha, det visste jag inte om bristningar, man lär sig så länge man lever! Haha.. En jäkla djungel men är glad du visste om det där med kloasman, tror tyvärr många missar det. Och vem kan låta bli solen nu när den är på väg och man bara vill ha ljuset liksom?! ;) skönt att ni inte har länge kvar!! :D /J

2013-04-18 @ 22:02:59
URL: http://Joeeeee.spotlife.se
Belovely

Josefine: jag vet inte heller egentligen :) men ville inte riskera nåt.men kommer nog inte sola mer, fick lite ljusa fläckar på armen. De är tråkigt då jag gillar att sola. Men får använda BUS istället :)

2013-04-19 @ 10:19:45
URL: http://belovely.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0