Effektiv morgon

Idag kom jag igång bra imorse. Tog en kaffe och gick min powerwalk. Åt frukost och sen blev det styrketräning och dricker nu min proteinshake. Känner att jag inte har energi att träna styrka innan frukost. Sen när sambon kommer hem ska vi hämta matstolarna från Chilli och sen ska jag ut till elljusspåret och plocka blåbär och hallon :) Finns det nåt godare än färska bär? Tror inte det!


Jag ringde MVC igår och fick en tidigare tid för efterkontrollen. Så ska dit den 12 september. Ska bli skönt att bli undersökt. Jag vågar inte ha sex än föränns jag är säker på att allt är helt läkt där nere. Sen måste jag börja ta mina ppiller först. Men måste man vänta tills mensen kommer eller kan man börja närsom? Vill helst inte bli gravid igen på ett tag :)





Kommentarer
Josse

Tänker du vänta med sex tills nån gång efter efterkontrollen så kan du ju lika gärna höra med bm på efterkontrollen om det. Jag gissar på att de säger att du ska vänta med p-piller tills du fått din första mens, det brukar de säga ju :) jag vet inte hur snabbt man återfår naturliga klimatet i nedre regioner efter att man slutat amma och östrogennivåerna blir normala men tar det emot lite så använd glidmedel och var försiktig så går det alldeles säkert bra :)

Svar: Jo jag får fråga bm när jag träffar henne. men det är ett tag tills dess så kanske inte orkar vänta ;) Är skönt o slippa mensen men samtidigt är det skönt att veta att allt är som vanligt igen så hoppas ändå den kommer snart.
Ja man får va försiktig, speciellt när man fått sy så är det lite läskigt.
Malin

2013-08-14 @ 13:26:27
URL: http://joeeeee.spotlife.se
Josse

Förstår det! Fast oavsett så tror jag det känns första gången iom att huden i övrigt säkert är irriterad efter att man tryckt ut en bebis!

Svar: jo den är nog rätt skör efter allt hårt jobb den utsätts för :P
Malin

2013-08-14 @ 13:45:08
URL: http://joeeeee.spotlife.se
Catrin

Jag var på min efterkontroll idag! Jag skall börja med mini-piller, eftersom jag inte får äta vanliga då jag ammar. Man kan börja ta dem när som om inte mensen kommit tillbaka och sen har man tillräckligt gott skydd efter en vecka. Men det går ju att använda kondom också ;)

Svar: Tror du man kan börja med ppiller närsom också?:)Jag vågar inte ta minipiller då de inte är lika säkra. Hört flera som blivit gravida trots minipiller. Men sålänge man tar dom rätt borde de ju skydda.
Kram
Malin

2013-08-14 @ 16:13:40
Malle

Min kusin fick bebis början av maj och käkar ppiller sen 1 månad tbx. Vill tillägga att hon inte ammar. Hon tog ett piller direkt vid förlossning som gjorde att mjölkproduktionen aldrig kom igång.

2013-08-14 @ 21:44:30
Catrin

Jag tror att du kan börja med vanliga P-piller innan du fått din mens. Du har ju första ägglossningen innan du vet att mensen är på gång, så då kan du ju bli gravid om du inte skyddar dig.. Men sen tror jag att det rekommenderas att det skall ha gått visst antal veckor sen förlossningen, olika för olika preventivmedel. Vet ej om det är pga att man ammar eller ej. Men vänta till efterkontrollen om du känner dig osäker. Lycka till :)

Svar: ja jag väntar nog tills efterkontrollen :) läste på bipacksedeln och det står att man ska börja på mensens första dag. fast det kanske inte gör nåt om man börjar innan. men tror det är säkrast o vänta på mensen o ha annat skydd sålänge :)
Malin

2013-08-14 @ 22:43:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0