Före- efter

Med kläder är det ingen megaskillnad på kroppen, gäller att täcka de extra valkarna med rätt kläder :P
Som peplum kjol är perfekt! Även mönstrat är bra om man vill täcka och ett skärp i midjan, det gör att den ser smalare ut. Men ta isf ett mörkt skärp!
 
Jag har aldrig tyckt träning är så roligt som jag gör nu, har heller aldrig ätit så nyttigt som idag. Under graviditeten va jag orolig att jag skulle bli lat när Vincent kom och att jag bara skulle sitta hemma och bli fet och att gravidkilorna alltid skulle sitta kvar. Är så glad att det blev helt tvärtom. Mitt sötsug bara försvann efter förlossningen. Man hade tankarna på annat och eftersom jag inte åt massa socker på nån vecka försvann det behovet helt. Är så sjukt skönt att inte ha det behovet, att varje gång man är i en matbutik ha ett tvång att plocka med nåt gott. Jag köpte en kinderchoklad som är min favorit i fredags, jag har fortfarande inte haft sug att äta den, för nån månad sen hade den varit uppäten direkt när jag kommit hem! De gånger jag plockar på nåt gott hem är mest psykiskt, man har i huvudet att man måste ha nån gott för det är helg.
När jag äter nyttigt har jag mer lust att träna och tvärtom. Om kosten inte funkar känns träningen meningslös.
Jag blir även väldigt glad när jag är ute och rör på mig, kroppen utsöndrar endorfiner vid träning och det gör att man vill ut igen. Sen kanske alla inspirationsbilder jag har tittat på under graviditeten har hjälpt :P Sen har min sambo också ändrat livstid, han äter jättebra och tränar ordentligt och det gör att man själv kommer i samma spår. Så jag hoppas jag kan inspirera andra mammor eller ni som är gravida att återfå er form, sålänge man tycker träningen är rolig är det enkelt. Så hitta en träningsform som ni tycker är kul! Om jag hade tyckt de va tråkigt att powerwalka hade det aldrig blivit av. Men om man vill powerwalka och inte tycker det är så kul är ett tips att göra en lista med bra låtar och lyssna på, eller podcast eller liknande. Utan musiken hade jag tyckt de varit rätt drygt att vara ute och gå. Sen är jag rätt ivrig med att se resultat fort. Så efter en graviditet va en rätt bra start att börja för mig, för resultat syns tydligt för varje vecka efter förlossningen, inte pga av all träning utan för att livmodern dras ihop och vätskan försvinner. Men att bara se magen krympa för varje vecka är väldigt kul och det gör att jag vill röra på mig och äta bra så man fortsätter ser resultat.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0