Komsi komsi muskler!

Testade de nya rumpövningarna idag fast gillade inte de riktigt. Kände inte att de tog särskilt mycket på rumpan. Sen när man gör nya övningar så är man lite lost så känns som alla stirrar o tänker man gör fel. Får hålla mig till olika squats istället och de andra jag brukar göra :)

Denna gången ska jag iaf få muskler!! Inga biffiga muskler men vill det ska synas. Men just nu hatar jag mina överarmar i profil, vill de ska bli mycket smalare när jag är i avslappnat läge. Hoppas verkligen inte de blir större av styrketräningen :S. Vill ju mest få bort fettet och få tydliga muskler.





Kommentarer
Emelie

Så länge du inte tar för tunga vikter med mindre rep så kommer du inte får större muskler. Tar du däretmot lättare vikter med mer reps så får du konturer av muskler och ditt underhudsfett försvinner :) Det beror på helt hur du tränar ju :)

Svar: Fast när jag kör för lätta vikter känns det inte som nåt händer. Blir inte svettig eller känner att jag tränat. För man ser ju ofta väldigt smala vältränade tjejer som kör supertunga vikter. Så frågan är om man ska köra tungt eller inte :/
Vet du om det stämmer att man bara kan få större muskler om man ligger på ett kaloriöverskott? Eller det spelar kanske ingen roll?
Kram
Malin

2013-08-30 @ 19:21:54
URL: http://www.misstrong.blogg.se
Emelie

Nu menar jag inte att du ska ta typ 3 kg hantlar, utan kanske 6-7 kg. Tungt så snackar vi 10 kg och uppåt :) För att få bort underhudsfettet måste du förbränna mer energi än du äter. De som är jätte vältränade har gjort samma sak som jag skriver i början, de har börjat med lättaare vikter och sakta gått uppåt tills de är nöjda sen bibehåller de bara det de har :) Så länge du äter rikligt med protein och måttligt med kolhydrater så tror jag inte att det har någon skillnad. Självklart vill du bli en body builder så måste du äta rikligt med allt :D Men förstår att det inte är riktigt det du är ute efter! Proteinrik mat är ju prio 1. Sen hur mycket du äter, tja ska du äta 1500 kcal så kasnke du inte ska ligga på 300 kcl efter att du tränat och shape up har räknat ner dina aktiviteter. Tränar du bort 400kcal så ska du äta upp dom 400 kcal när du kommer hem med hälp av protein :) Hoppas du förstår något av min halvtaskiga förklaring. Kram

Svar: okey då förstår jag :) 10 kilo klarar jag iaf inte haha ;) just nu gör jag av med mer energi än vad jag får i mig, men enligt shape up kan man ligga rätt mycket på underskott efter träning, fast nu senaste dagarna har jag ätit det som rekommenderats där och då har jag fått äta väldigt mkt. Bara man äter mkt protein och inte fyller sitt näringsbehov av halvfabrikat, skräpmat och socker osv så borde de iaf hända nåt bra :)
Malin

2013-08-30 @ 22:23:22
URL: http://www.misstrong.blogg.se
Emelie

Du har så rätt så!! :) Vad man slänger i sig har stor betydelse.. Sen behöver ju kroppen mycket mat som bränsle.

2013-08-31 @ 06:54:00
URL: http://www.misstrong.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0