shopping till bebis

När man väntar sitt första barn är det svårt att veta vad som är nödvändigt att köpa och inte. Man köper ju hellre för mycket än för lite ;) Tänkte lista saker som varit väldigt användbart och saker jag ångrar jag köpte.
 
 
Saker vi använder mycket:
 
  • Babynestet är guld värt! Perfekt om man åker iväg nånstans om man inte vill bära på mjukliften.
  • Vi köpte inte mycket kläder i storlek 50 vilket jag är glad över då de växer ur de fort.
  • Babyskydd med Isofixfästen. Är så skönt att bara klicka i stolen!
  • Två amningsbhar. Är vad man minst behöver för mjölken läcker på ett eller annat vis.
  • Babyolja, zinksalva, miniderm, tops
  • Badbalja
  • Spjälsäng. Den användes inte de första veckorna men nu sover han bra i den och är superbra när den går gungas!
  • Nappflaskor
  • Skötunderlägg går åt som tusan
  • Blöjhinken. Hur smidig som helst och håller inne lukten! Refillerna kostar bara 100kr för 3 och räcker kanske 2-3 månader.
Finns säkert mer men det är vad jag kommer på nu.
 
Saker som jag ångrar att jag köpte:
 
  • Barnvagnen, önskar vi valde en annan vagn. Vi har en Knorr Alu Fly S och den känns så ostabil, ena hjulet drar åt höger så den är jobbig att köra, väldigt guppig osv. Sen är den klumpig i bilen. Så med nästa barn blir det en annan vagn.
  • Den "stolen" de sitter i när de badar. Den har vi använt en gång men han bara glider ner och är svårt att hålla i han med den i.
  • Bärselen, all tyngd hamnar på axlarna vilket inte går att bära på i längden.
  • Bröstpumpen. Används några enstaka gånger. Hade varit mer användbart om jag hade mer mjölk.
  • Nappar. Vincent har aldrig riktigt gillat napp.
  • Skulle köpt mindre kläder för vi har fått så sjukt mycket kläder från storlek 54-68.

 
Detta är vad vi har använt mycket och som funkar för oss. Är ju rätt olika. Men jag hade nog rekommenderat att vänta med att köpa tex bärsele, en massa nappar och kläder osv. Mycket kan man köpa efter förlossningen :)
 
 


Kommentarer
Liinaa

Byt bärsele! Kan varmt rekommendera Egro Baby, där du bär mer med höften än axeln. Kolla i blocket och tradera :)

Svar: Ja den är nog bättre än den vi köpte på ullared :) för höften är ju starkare än vad axlarna är. men jag tror vi klarar oss utan bärsele :)
Malin

2013-08-06 @ 12:30:04
Sanna

Fantastiskt bra lista! Ser att jag tänkt som du nu säger att man ska med kläderna.. Och leksakerna.. Vi känner så mycket folk så det lär ramla in..

Och, åh nej! Jag har oxå köpt bärsele från Ullared.. Hoppad den passar mig bättre!

Svar: jag hoppas den funkar för er. jag kanske inte spände åt den ordentligt. va mest vid axlarna jag spände :)
Malin

2013-08-06 @ 13:30:43
URL: http://vackra85.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0