TAGGAD

Efter jag vägde mig igår blev jag faktiskt mer taggad för att gå ner i vikt! Visst är det lite drygt det går långsamt, man vill ju det ska gå fort :) Men man har ju läst att det tar lika lång tid att gå ner som det tog att gå upp, alltså 9 månader. Fast så länge hoppas jag inte det tar. Jag är så motiverad att gå ner så jag har ingen lust och äta onyttigt. Köpte naturgodis och en cola till bion men va inte speciellt sugen.
Jag får väga mig om en månad igen, för det är bara senaste veckan jag börjat styrketräna och gå fortare och längre rundor så det kanske sätter igång mer nu.
 
 
Har inte börjat träna rumpan än men nu är det dags för den med. Här är några bra övningar. Det dumma är att jag bara har en hantel och inga maskiner.
 
 
 
 


Kommentarer
Anonym

http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/artiklar/pt-skolan-med-lovisa-lofsan-sandstr%C3%B6m-pyramidpass-51fd13a4c45948348a000001

2013-08-08 @ 15:05:34
malin

Jag skickade länken ovan men råkade skicka innan jag var klar:-) det passet äe super flr hela underkroppen. Sök på Lovisa sandström så kommer du till hennes blogg. Kan göras varsomhelst och inga redskap behövs :-) för att se hela passetkan du nog söka på nnyhetsmorgon tv4 pyramidpass :-) ett annat tips är att träna innan dina powerwalks

Svar: tack för tipsen, alltid bra med lite nya övningar! Speciellt när man inte har tillgång till gym. Är det bättre att styrketräna innan pw? har alltid hört det är bäst att värma upp innan styrketräning. Kram
Malin

2013-08-08 @ 15:16:52
Liinaa

Nu är det ju jag igen som tjatar om bäckenet.
Akta dig för att jobba med benen isär sådär. Det första månaderna bör du bara göra rumpövningar med fötterna brevid/ihop.

Svar: Tack för infon, får va försiktig med det, har dock inte börjat träna rumpa och lår än. Vet du om det gäller samma med inlinesåkning? För då går ju benen rätt brett isär. Kram
Malin

2013-08-08 @ 18:33:13
Liinaa

Du får känna dig fram vid inlinsen. Vid minsta smärta så avbryt. Styrketräning är ju tyngre belastning så testa dig fram med vanliga knäböj och samma övning som ovan men benen brevid varann. Kallas raka marklyft. Allt som belastar knä rygg och höfter bör du vänta med minst 3 månader.

Svar: okey :) Det är mycket att tänka på med träning. därför jag inte riktigt vågat börja träna rumpa och ben än, men de behöver egentligen tränas lika mkt som resten av kroppen :P
Malin

2013-08-08 @ 20:06:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0