Vill ner i vikt

Upptäckte igår att de har en våg på gymet så va tvungen att väga mig, har ju inte vägt mig på drygt en månad och då vägde jag 64.4kg. Nu väger jag...samma. Jag vet att jag har mer muskler nu för måtten har minskat överallt.. Men jag vill ändå väga mindre, iaf under 60, vill bli mindre överallt så är rädd att jag fortsätter va lika "stor" fast med muskler. Så ni som är lite mer insatta i träning, bör man köra mer cardioträning eller mycket styrka och cardio? Styrketräning är ju väldigt bra för fettförbränningen. Men vill egentligen först gå ner mina gravidkilon. Bör jag äta lågkolhydratkost då?
En djungel dethär! För när man tränar mycket och har motivationen att äta bra så vill man göra det rätt från början! :)
Så kom gärna med tips!


Idag blev det 40 min på crosstrainern, sen körde jag rygg och mage i 1.5 timme. Får inte glömma en banan nästa gång jag tränar. Mår illa när jag tränar när jag är hungrig.


I profil är magen nästan som innan graviditeten! Plus för det :)



Kommentarer
Emelie

Jag tycker du ska köra mer cardio träning i så fall. Eftersom det är lättare för dig att gå ner dina gravidkilon först och sen börja bygga muskler. Kör inte så mycket tunga vikter för då blir ju musklerna mycket större i volym. Satsa på att köra lättare vikter med med fler reps och mindre set. För din längd tycker jag att 60 kg MED muskler är en sund vikt!! :)

2013-08-24 @ 14:11:58
URL: http://www.misstrong.blogg.se
Emelie

En till grej, kan ju dock bero på avsaknad av muskler som väger mycket mer än fett. Det är en svår kombination att både gå ner i vikt och muskler på samma gång :) Så lägg lite mer spurt på något utav dom! Med muskler kommer en snygg form och jag tycker du ha en dösnygg form nu, så jag hade nog i så fall bara satsat på att bygga muskler, då tajtas du till och får inte slapp hud efter viktnedgång!

2013-08-24 @ 14:17:17
URL: http://www.misstrong.blogg.se
Anonym

Den första kommentaren svarade jag på vad du vile ha svar på och den andra kommentaren vad jag tycker att du skulle gjort.. Blev lite dubbelmoral där!

Svar: Tack för tipsen!:) Finns ju flera sätt o gå tillväga men jag kanske ska köra mycket cardio och lågkolhydratkost en månad för att gå ner i vikt o sen börja köra mer styrka. Ja 60 kilo med muskler känns bra :)
Malin

2013-08-24 @ 14:18:45
URL: http://www.misstrong.blogg.se
Anna

Kosten är A och O när man tränar så
du måste äta innan och efter träning, glöm
inte det ;)
Sen tror jag du kör alldeles för länge på
gymmet.
45-60min är lagom.
Ingår det inga gratis PT timmar på ditt gym?
Kolla in de här länkarna:
http://blogg.mama.nu/olgas-blogg/2012/11/14/22212/

http://fitnessguru.se/mlovdahl/12973-hur-goer-man-naer-man-ska-bli-nyttig-och-boerja-traena

http://fitnessguru.se/3-split-liten-och-svag-titta-hit

Läs detta så blir du nog lite klokare.
Du kmr gå ner dina mammakilon,
jag lovar!
Jag har som mål att nästa sommar ska
jag vara i min bästa form.
Så låt det ta 1år.
Du har en jättefin figur redan så var stolt :)

Kram på dig!





Svar: Hej! :)Ah jag äter alltid innan och efter och är noga med att äta mkt protein efter träning.
vad gör det om man tränar för länge? man kanske bryter ner kroppen istället då?
Jag tycker det är så kul o träna nu så därför blir det så långa pass :)

PT kostar tyvärr :/ Annars hade jag gärna haft det.
Ah 1 år kan jag ge :) Bara man ser resultat hela tiden, kan va små ändringar men jag behöver få nån bekräftelse av slitet man gjort annars tappar jag lätt motivationen.
Tack så mkt! :)
Kram
Malin

2013-08-25 @ 09:27:53
Therese

Vad alla tjejer gör fel är att i princip bara konditionsträning vilket är fel fel fel. Jag har länge velat gå ner i vikt med det stod helt still och tänkte att jag går väll inte ner i vikt för att jag bygger muskler på gymmet pga styrketräning samt löpning flera gånger i veckan. . Men grejen är att du endast kan gå upp Max 5 kg muskelmassa på ett år, såvida du inte tar typ anabola. Jag ändrade träningsupplägg och körde hårdare och intensivare pass, samt åt bättre mat helt enkelt. Abs are made in the kitchen. Försök att äta så rent som möjligt och inte en massa mejeriprodukter och annat fett. Jag gjorde det och har nu gått ner över 5,5 kg och är en bra bit påväg till min drömkropp.
Great things takes time :) det är när du gå ner på ett hälsosamt sätt och när det tar lite tid som du får bestående resultat. Annars kommer du bara falla tillbaka i gamla vanor :)

Svar: jo jag håller med, en myt som inte helt dött ut är ju att man blir stor och biffig om tjejer styrketränar. Men det hjälper en bara att bli tajtare och fastare. jag vill ha mycket muskler men vill först fokusera o få bort mycket fett, men att blanda cardio och styrketräning är nog det bästa. Ja ren mat är ju det bästa, men också svårt, äter ju mkt quornprodukter, kvarg och turkisk youghurt, älskar såser men ska försöka göra dom på kvarg iaf.

Har du några bra recept så dela gärna med dig :) kosten är ju det svåraste!
Malin

2013-08-25 @ 16:18:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0