Work Work

Är helt slut i kroppen efter träningspasset med sambon idag. Men det är bra! Imån är det ändå vilodag, fast tänkte gå en promenad på morgonen, va längesen :)
 
Tycker det va kul att få träna med sambon, men va lite svårt att koncentrera sig, flamsade mest :) Men vi gjorde endel andra övningar som jag inte gjort innan som jag kommer göra sen. Älskar det gymmet vi tränar på nu, är lixom ett riktigt gym med alla redskap och maskiner man behöver. På det förra gymet jag tränade på va det superlitet och väldigt få maskiner och ytan där man körde fria vikter va så liten så man fick knappt plats där.
Det är bäst att använda så mycket fria vikter som möjligt då man aktiverar andra delar av kroppen samtidigt, och framförallt basövningar som marklyft, knäböj, militärpress m.fl.
 
 
 
Blä för mina feta armar! En tredjedel hade gärna fått försvinna!
En sak jag läste igår va att man inte främst får stora armar av att pumpa upp biceps utan det är triceps som man mest bör träna upp isf då den täcker 2/3 av armen och biceps bara 1/3. Har alltid trott de va biceps som gjorde de stora, men däremot gör biceps så man får den rundningen av muskeln som många vill ha.
 
Har ingen fitnesskropp att visa upp än men jag hoppas jag kommer dit jag vill nå och kan inspirera andra att det går även om man fött barn :) Gäller att planera, planera och återigen planera! Speciellt sen när man börjar jobba! Då kommer det bli tufft men sålänge man prioriterar träning och kost så går det! Iaf när man är två, hade nog aldrig kunnat ta mig tid att träna såhär mycket som ensamstående.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0