6 månadersbesöket

Idag va jag och Vincent på BVC för vårt 6 månadersbesök :) Blev ett litet tidigare besök då det är jul nästa vecka.
Han väger 9020gram och är 70cm lång. Nästa gång pratar vi nog i kilo och inte i gram ;)
Läkaren kollade även igenom hans höfter och lyssnade på hans hjärta. Vincent kämpade verkligen emot med benen när han skulle böja dom, han vill stå och sträcka ut dom hela tiden haha! Om man ska resa han från liggandes till sittandes så går han direkt till stående istället då han inte vill böja benen :) 
 
Imorse lekte han fint medans mamma åt sin gröt
 
 
 
 
Vi pratade även om mat och nu ska jag börja ge han gröt 1-2 gånger per dag och även ge han ett lunchmål om dagen. Så jag lagade mat till han för första gången idag :) Hon sa det är bäst att börja med grönsaker/rotfrukter och att man kan blanda ut det med lite ersättning. Kokade morötter, blomkål och broccoli och tillsatte dill och ersättning. Oljan va slut men sen ska jag tillägga lite olja med. Sen kommer jag ofta krydda med persilja då det innehåller mkt järn. Han tyckte inte de va sådär supergott, men tror det är en vanesak med :) Det gick i iaf.
 
Frös in två portioner iaf. Vi skulle börja långsamt så jag får öka intaget lite efter hand tills han är van att äta en hel måltid :)
 
Nu har Vincent med lite matlådor ^^
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0