Avgiftning

Ser faktiskt fram emot januari när högtiderna är över. Eller det är bara nyår och idag som vi kommer gotta oss extra mycket :) Jag mår som bäst när jag har mina rutiner och äter nyttigt. Det har blivit mycket fika och onyttigt de senaste veckorna. Men samtidigt vet jag att det inte kommer göra nåt när de är under så kort tid. Om jag skulle gått upp 2 kilo kommer jag kunna gå ner dom fort ändå och inget som syns så mkt i spegeln heller :) Men efter jag ätit mkt socker tex kan jag må dåligt, man mår illa och man blir oftast nedstämd. Beror väl på att blodsockernivån går rakt upp och sen rakt ner fort efter. Sen är inte socker och chips osv alls bra för kroppen, känns bara som kroppen vill stöta ut det genom uppsvälldhet och trötthet som kommer efter. Så i januari tänkte jag va strikt och äta bra, men vi ska behålla våra unnadagar på lördagar där vi äter nåt extra gott med måtta. För vet de knappt påverkar min kropp nånting :) Har ju fått resultat trots jag unnar mig rätt ofta ändå. Man behöver inte är nyttigt 100%. Utan det är inga problem att unna sig då och då sålänge ens mål om dagen är nyttiga. Om jag tex äter som jag brukar och tränar samma dag, tror jag inte jag hamnar på ett överskott om jag skulle ta en snickers tex. Kanske blir +-0 :)... Men igår låg jag nog på ett rejäält överskott!!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0