Börja träna

Finns inget negativt med träning, i alla dess former! Många tänker mest att det är jobbigt att träna, för det är ju påfrestande. Men jag tycker inte det är jobbigt på ett dåligt sett. Sålänge man tycker det är kul är det bara skönt när det blir jobbigt. Man får försöka vända träningen till nåt postivit och nåt man verkligen vill göra än en plikt och att man måste. För då kommer man tillslut ge upp och prioritera annat. Innan va träning en av min sista prioritering, hade så mycket annat jag ville göra före. Men nu är det en av mina främsta prioriteringar. Jag planerar dagen utifrån mina träningspass. Så jag gör klart allt annat runtom så jag kan gå och träna i lugn och ro sen. Men om jag fått välja mellan att fixa hemma och träna går träning före :) Innan hade städning gått före hur konstigt det än låter.
Men jag hinner med allt jag behöver på dagarna, för jag vilar nästa aldrig. Jag har fullt upp varje dag. Sitter aldrig framför tvn utan jag städar väldigt mycket varje dag, lagar flera mål mat per dag, tar hand om Vincent, tränar. Det som jag gör som är mest avslappnande är när jag sitter vid datorn :) Jag tycker inte om att sitta framför tvn eller spela playstation eller liknande, känns som bortkastad tid till inget vettigt. Utan jag vill lägga all min vakentid på vettiga saker. Eftersom jag trivs bäst i ett rent hus ser jag hellre till att det är rent än bara sitter i en soffa :) Så det finns ju alltid nåt att fixa hemma hehe. Man kan ju aldrig känna sig helt klar.
Tror jag förbränner en hel del till vardags då jag knappt sitter ner nåt.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0