Fest outfit

Inte ofta jag klär mig fint, har mest träningskläder eller myskläder på mig på dagarna. Men jag tror jag känner mig finast i träningskläder och myskläder. Kanske för jag känner mig mest bekväm med det? Man brukar ju känna sig som finast i det man är bekväm med. Igår hade jag ju högklackat = ont i fötterna, en kjol som man va rädd att åka upp, och ett skärp som spände i midjan. Det gjorde mer att allt va obekvämt och då känner jag mig inte speciellt fin. Men ett par tighta tights som håller in magen bra ;) och ett träningslinne är mycket bekvämare och man kan slappna av mer :) Men skulle inte riktigt passa in på en firmafest.
 
 
Det är samma sak med sminket, destu mer smink jag har, destu tröttare känner jag mig i ögonen och mer smutsig typ. Så de gånger jag känner mig som finast är på sommaren när man har en solbränd hy, inte behöver ha så mycket smink, kan gå i sköna shorts osv. Jag önskar jag kunde trivas hur jag såg ut utan smink, även med smink och slippa känna mig osäker hur jag ser ut hela tiden.
 
 
På vänsterbilden ser man hur min hårfärg ser ut nu. Är mer kopprig och trivs mycket mer med den färgen än knallrött :) Men det är lite rött också vilket jag gillar. Kanske får våga mig på att ha kopparinpackningen lite längre i nästa gång?:)
 
Dessa strumpbyxor slängde jag i soptunnan när vi kom hem, de va ju supervita, vitare än resten av kroppen, speciellt i vissa ljus. Sen slog jag i knät stenhårt i en vass kant i köket igår så det blev ett stort hål (sa ju att jag va klumpig)..
 
 


Kommentarer
Anonym

Du får inte träna så dina fina rumpa försvinner helt!!

Svar: Fast hellre fit och vältränad o lite mindre rumpa än tvärtom :) kör mkt rumpa på gymet så den växer säkert förr eller senare
Malin

2013-12-01 @ 19:02:46
Anonym

jag tycker du er aller vackrast på dom bild utan smink.

Svar: Tack så mkt. Men de är lite skillnad på bilder o irl :)
Malin

2013-12-01 @ 20:18:27
Anonym

du ar endå vacker utan smink.

Det at man kanner sig ovel utan smink er for at man har anvendt smink for så lång tid at man inte kanner sig sjelv utan.

Jag har gått utan smink i två månader for at bli kand med mig sjelv utan smink.

I børjan fick jag totalt ångest och tenkte at alla tyckte jag va lika ful som jag sjelv tyckte.

Men sanningen er, at det er kun en sjelv som tycker det.

Hela verden er så full av smink, så man kanner at man inte er snygg och vacker utan.

hur trist ar inte det ?

jag sager inte at sluta totalt med smink, Men det er trist och kanna at man behøver smink for at va vacker.

Det er inte så det er,

Du er jettevacker utan smink. Du har fina bruna øgon, En fin hudfarg, fint hår, och en varme i ansiktet som gør at du inte behøver smink for och få en vacker utstrålning.


Svar: tack så mkt! Ja jag tror med det har o göra med att man är så van att se en med smink,. känns tomt utan och man känner sig osäker. Typ om jag skippar ögonskugga känns det tomt, men det är mest en själv som ser och märker. Borde kanske också köra på typ en vecka i månaden utan smink. alltid bra att lufta ansiktet lite :P Men jag har väldigt ojämn hudton så foundation skulle jag nog inte kunna va utan.
Malin

2013-12-01 @ 21:44:39
Anonym

japp så e det :)

tenk dig sjalv , et annat eksempel

har du kollat dom som e på farmen på tvn lång tid
Å sen hur nogen tycker det ar jettejobbigt når dom sen ska forholla sig til folk igen?

Så ar det med smink ochså.

Man blir så van vid ting.

Jag tror nog inte du har nogen unormal hud ton heller, alla har annorlunda farg i tilleksempel kinderna, en i pannan.

Det ar så vi ser ut :)

Det ar bara mimiken, det ar inget galet med det.

prova och gå utan i bland, i børjan kanns det forjævligt!!!

Och sen blir du faktisk mer avslappat i ditt forholande til dig sjalv.

Så til slut, så forstår du inte var all sminken skulle gjøra dig vackrare fron :)

Du ar vacker som du e.

Svar: Ja jag tycker egentligen det är finast att vara utan smink, de som är vackra naturligt. Synd man inte själv tycker man är vacker naturligt. Men det är väl nåt man får bygga upp och försöka vänja sig vid. Istället ser man bara alla fel som man vill täcka med sminket :P
Malin

2013-12-01 @ 22:03:51
Anonym

Det samma tycker jag. Det ar otroligt vackert.

Prova en månad utan. Om en månad når du då tar på smink tycker du det blir for mkt o vil helst va utan.


Jag trivs faktisk utan nu. Och har bettre sjalvkansla efter jag e utan.

Svar: Vad skönt du känner så :) Kan tycka det är tråkigt o tidskrävande att sminka sig varje dag ibland. Hade varit skönt att slippa :)
Malin

2013-12-01 @ 23:34:38
Anonym

Vi tjejer e ofta så, ser alt som e fel... Derfor kanner vi oss så osakra.
Mobb offer får dårligt sjalvfortroende for at dom hela tiden hør fula saker. Til slutt tror dom skiten e sann.

Har du nogen gång tenkt over at vi tjejer ofte ar mobboffer for oss sjalv?

Hur kan man tycka at man ar fin, om man hela tiden sager til sig sjalv at man inte e det...?

Det tar lång tid och læra sig sjalv och lita på at man ar vacker och god som man e.

Desutom så får man et aldeles mer harmonisk ansikte och kroppsholdning når man slutar gjømma sig och bær up sin kropp och sitt ansikte och personlighet med stolthet over och va den enaste i verden som e ackurat som sig sjalv.

Det gør en ganske unik o speciell.

Svar: Ja de stämmer de du skriver, det gör mkt för utseendet när man trivs med sig själv och inte gömmer sig!
Malin

2013-12-01 @ 23:40:15
Anonym

Du kommer ochså och kanna så malin. Våga och slippa dig sjalv fri. Du e verdifull for at du e du.

2013-12-01 @ 23:42:19
Anonym

Utmaning: gå utan smink hela dagen. :-D

Svar: Hehe ja jag får kanske ta till mig en sån utmaning :P
Malin

2013-12-02 @ 10:01:07
Anonym

nu har du lovat ! :D:D

sånn ca iaf!

2013-12-02 @ 12:54:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0