Gårdagens kost i bilder

Åt väldigt god mat igår! Kommer även bli gott idag och imån med..Eller jag äter gott varje dag :P
 
Frukost:Gröt
Lunch: Ugnsbakad sötpotatis, curryröra med quorn och sallad
Mellanmål:  Kvargröra
Efter träning: Proteinshake
Middag: Broccoli, spenat och linssoppa
 
 
Lägg sötpotatisen i folie och lägg i ugnen på 200 grader till den är mjuk, ca 40-45minuter. (Körde på micro sista stunden). Blanda lättcremefraiche och kvarg, tillsätt curry, vitlök, gul lök och kryddor. Servera med en sallad till. Supergott är näringsrikt! Istället för quornbitar funkar kyckling bra!
 
 
 
 
Broccolisoppa
 

Fräs gul lök och vitlök. Tillsätt 1 liter vatten, 2 grönsaksbuljonger, röda eller gröna linser, broccoli, blomkål, spenat. Låt koka i ca 15 minuter. Tillsätt grädde, salt och peppar.
Jag gick inte efter nåt recept utan la i lite så mycket jag kände av varje. Men mycket spenat och broccoli :) Sen mixade jag det och kryddade lite till. Riktigt god och mättande soppa!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0