Pizza och chips

Blir ett inlägg idag iaf :P Ska iväg och träna snart och sen kommer två kompisar hit som vill träffa Vincent. Sen tänkte jag bjuda på fruktsallad. Så har endel att göra idag :)
 
Jag har inte riktigt brytt mig vad jag ätit på sista tiden så det har ju blivit mycket onyttigt nu på helgerna. När jag väl börjar äta så kommer man i en ond cirkel. Fick rätt dåligt samvete efter pizzan igår och ävenchipsen jag åt då jag åt mycket onyttigt på fredag med. Jag är ingen som kan ta en kaka, om det ligger framme tar jag typ tills det tar slut :P Så egentligen borde jag inte äta nåt. Man märker att kroppen dragit till sig mycket vätska och då syns inte musklerna lika mycket. Tänk på att 1g kolhydrater binder 2.5g vätska. Så man kanske känner sig lite tjockare efter julen efter allt socker och salt men mycket av det är vätska som man fort kan få bort genom att äta nyttigt. 
Men jag känner jag mår sämre när jag äter onyttigt, känner mig besviken på mig själv. När jag ätit för mycket alltså!
Behöver rutiner och känna att jag ätit bra, då mår jag som bäst. Så januari blir det strikt och i slutet av januari blir det mätning och vägning för o se vad som hänt. Spännande :)
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0