Protein

Ska kanske träna med min kompis imån istället. Så idag blev det biceps, mage och cardio. Jag överskattade mig själv lite och orkade "bara" 10kg 6-8rep x 4 set. Men däremot har jag ökat i cable biceps overhead. Började på 10kg och orkar nu 20kg så kul man blir starkare.
Sen blev det 3 dropset i cable biceps curl. Har inte gjort dropset med biceps innan men efter det fick jag en helt annan känsla i musklerna. De kändes verkligen slutkörda och skakiga. Man kände verkligen hur musklerna bröts ner. Så det får jag fortsätta med :) Ska iaf testa dropset i hiphtrust imån :) 
 
Efter passet gjorde jag bananpannkakor med kvargröra. Innehöll hela 75gram protein och per dag bör jag få i mig minst 120gram protein så ett väldigt bra mellanmål efter ett träningspass :) Mycket protein finns i äggvita sen nästan en hel förpackning kvarg, sen hade jag en dl proteinpulver i pannkakorna :) 
 
Älskar vår nya stekpanna från hackmann. Men får se hur länge den håller sig bra. Inget teflon i den iaf. 
 
 
När jag satte mig på bänken i omklädersrummet så blev det rumpspår haha! Men tror inte de syndes på kläderna konstigt nog


Imån tänkte jag kanske ha en bloggfri dag. Har inte haft så mkt blogglust de senaste dagarna. Inte orkat ta några foton osv och har haft mkt att göra. Sen är jag väldigt trött. Tror det beror på den dåliga kosten som varit. Men vet att lusten till bloggen kommer vända snart. Har mest o göra med att jag är trött. 
 
 


Kommentarer
Josse

Dropset, vad är det? Du får ursäkta att jag inte är så påläst kring de här olika uttrycken alltså! Haha.. Jag är glad jag kmr ihåg vad övningarna heter på svenska! Vid nåt tillfälle kom jag på mig att kolla upp ett engelskt uttryck och fick till min förvåning veta att det var vanliga upphopp! Så sjukt förvirrande att veta vad det är för övn man talar om när eng dras in samtidigt som jag sett att maskinerna så klart har allt på eng!

Svar: Dropset är när du kör alla reps utan någon vila emellan. Du kanske börjar på 30kg och gör så många som du orkar, sen sänker du vikten och kör tills du inte orkar mer och sen fortsätter sänka tills du kanske har väldigt lätt vikt. Då kör man slut på musklerna ordentligt och man orkar inte lyfta nånting tillslut :)

När jag sökt och läst om övningar står de oftast på engelska. Så vet inte de svenska orden förutom basövningarna som knäböj, marklyft :)
Malin

2013-12-28 @ 20:25:42
URL: http://joeeeee.spotlife.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0