Sidmuskler

När jag tränar sidan av magen så brukar jag köra cable twist som jag lagt upp tidigare, sidresningar med 10kg viktplatta och snea situps. De verkar iaf ta bra för jag har får mer och mer markerade sidmuskler. Speciellt när jag böjer magen åt sidan och spänner så kommer de fram.
Hittade ingen bra bild på sidresning, eller vad det egentligen kallas.
Jag har inte tänkt på det innan men jag märker att mina revben är lite uttöjda, därför är kanske min midja försvunnen. Det är tråkigt när en graviditet ska påverka kroppen på ett sätt man inte kan träna bort. Får helt enkelt hoppas att det drar ihop sig med tiden, men kan inte tänka mig det kommer göra det. Det jag istället kan göra är att träna axlarna bredare och vingarna, samtidigt vill jag inte ha en "stor" rygg. Läst att pullups är en perfekt övning för vingarna om man vill ha den Vformen. Har aldrig testat göra pullups, får göra det och se hur det går :) Om man inte orkar göra pullups kan man istället göra motsatta, där man drar sig sakta ner istället och gör en i taget.

 
 
Gör varannat ben och kör tills jag blir trött. Denna övning har jag alltid i mina tabataset
cable twist
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0