Väx eller försvinn

Det enda stället jag vill växa på är rumpan, kanske lite vid axlarna med men mest rumpan. Rumpan kör jag 2 gånger i veckan just av den anledningen och jag hade så gärna kunnat köra den hårdare om det inte vore för knäna. Typ olika sortes utfallssteg, tabataset som innefattar rumpan osv. Är så begränsad just nu och kan köra väldigt få rumpövningar. Hipthrust tar iofs jäkligt bra, den gör verkligen så det bränner i just rumpan. Är svårt att hitta övningar som isolerar rumpan ordentligt och där den blir riktigt trött. Nu känner jag inte så mycket när jag kör donkeykicks men det beror på att 3 kg är för lite. Så kanske testar köra donkeykicks i smithmaskinen. Den maskinen står bara mitt i smeten bland de fria vikterna. När jag kör nåt nytt och annorlunda man aldrig sett nån annan köra så gör jag helst det där det är lugnt :P  Vet inte om det går med träning men hade också velat att rumpvecket går ända ut mot höften. Men då behövs kanske mer fläsk där så det lixom hänger ner hehe. Blir ju typ som ett ordentligt bröstveck vilket med är supersnyggt! Men det är väl gener vilken form rumpan har.
Jag känner också att det inte är hela världen om rumpan blir mindre nu när jag går ner i fett, för en liten rumpa med fin form är också fint. Sålänge den inte blir platt :)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0