Bio Oil

Hade läst om många som använder bio oil till sin graviditet så köpte hem det idag. Står man skulle börja från graviditetsmånad 2 och smörja 2 gånger per dag. Va även hos barnmorskan idag och lyssnade på hjärtat, mätte livmodern, vägde mig osv. Jag har gått upp 10 kilo redan :O. Jag hoppas verkligen jag inte fortsätter gå upp som jag gjort hittills. Men det är väldigt olika. Vill ju inte väga 80kg när jag ska föda.

Sen va mitt järnvärde väldigt lågt som jag misstänkte. Hade 105 och man bör ha minst 120. Så fick köpa hem Neferix. Men har läst om så många som fått problem med magen av dom och mått illa. Isåfall får jag se om det finns några andra. Men ska köpa hem nässlepulver och nyponpulver och ta också.
Frågade barnmorskan om jag inte kunde ta det istället men hon trodde inte det skulle räcka. Sen är hon väldigt skeptisk och säger sånt inte hjälper. Och de som fått ökad järnvärde av det beror på att man får ett ökat värde i slutet av graviditeten och att de tror det beror på det. Förstod inte riktigt vad hon menade. Men förstår inte varför det inte skulle hjälpa då det innehåller mkt järn.

Jag jobbar heltid hela mars och är HELT SLUT när jag kommer hem. Så kommer inte orka/ ha tid o blogga likamkt som jag gjort senaste tiden. Tänkte fota magen men får se om jag orkar denna veckan. Får hoppas järntabletterna ger mig mer energi :)



Kommentarer
Amanda

Läs detta: http://www.qvinna.info/pages/?ID=256&fcId=389

2013-03-01 @ 14:10:38
URL: http://vanbjuren.blogg.se
belovely

amanda: tack för länken. läste igenom det som stod om bio oil. lät ju inte så bra. men jag tar det med en nypa salt då allt idag är farligt och kan ge missfall känns det som :) ser inga bevis eller forskning att det skulle ge missfall så tror inte riktigt på det då det är så många som använder just bio oil.

2013-03-01 @ 14:32:22
Amanda

Jag håller med, jag använder också Bio Oil så jag bryr mig inte så mycket heller. Känns alltid bäst att testa själv först för att bilda sig en egen uppfattning. Men ville ändå ge dig en chans att läsa :)

2013-03-04 @ 11:24:22
URL: http://vanbjuren.blogg.se
belovely

amanda: ja det är alltid bra o testa själv först :)
Jag får se om jag gillar den, har bara smörjt sen i fredags men fått lite småutslag på magen som kliar ibland. vet inte om det beror på bio oil eller om jag är torr. men det är skönt att smörja sig :)

2013-03-04 @ 13:41:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0