Middag för två

Igår lagade jag en annan jättegod indisk gryta. Det va mitt fjärde och sista recept jag hittade så nu har jag testat alla, men kommer säkert testa fler recept. Denna grytan va superenkel att göra. Den enklaste som jag gjort och gick fort att göra. Man behövde inte så mycket ingridienser i denna grytan heller, men la till chili iaf. Går lägga till det man vill egentligen :)
 
Köpte färdigt Naanbröd på Ica, det låg vid thaisakerna :) Det va helt okey, la det i ugnen och penslade på vatten. Till grytan hade jag även basmatiris, lite sallad och limevatten.
 
 
 
 
 
Här är receptet:

(jag hade inte i honung och ingefära) Va försiktig med ingefäran för den har en tendens att ge en besk smak.
 
Kryddpasta
100 gram 
2 msk 
2 msk 
1 msk 
1 tsk 
2 msk 
1 tsk 
1 krm 
400 gram 
200 gram 
300 gram 

Tillagning

1. Mixa alla ingredienserna till kryddpastan med en mixerstav till en slät, tjock smet.

2. Hetta upp lite olja i en kastrull och fräs Quornbitarna tillsammans med kryddpastan. Tillsätt kokosmjölken och låt puttra på medelvärme ca 15 minuter.

3. Servera gärna med Naanbröd, ris och sallad.

 
 
Till efterrätt blev det kladdmuffins med daimgrädde. Väldigt gott men mäktigt :)
 
 
 
 
 


Kommentarer
Jojo

Så gott det ser ut! Har du receptet till efterrätten också? :)

Svar: det va mumsigt. min sambo vill jag ska göra dom igen:)
Jag har ett recept för kladdmuffins:

100g margarin
3dl socker
2 ägg
2 tsk vaniljsocker
5msk kakao
1½dl mjöl
en nypa salt

Alla ingridienser blandas med det smälta smöret. Grädda i ugn 13-15 min i 175 grader. Stelnar i kylen.

Mina formar va rätt stora så fick ha dom i ugnen mkt längre. men känn med en gaffel. om de är väldigt rinniga är de nog bäst o ha de i längre.

Gjorde daimgrädden som det står i detta receptet:
http://www.alltommat.se/recept/Kladdkaka-med-daimgradde-15723

Säkert gått o göra kladdkaka som det står i detta receptet med :)
Malin

2013-02-12 @ 15:46:00
Emma

Ska prova det indiska idag =)

2013-02-12 @ 19:51:12
Belovely

Emma: vad kul :) skriv gärna om det blev lyckat eller inte :)
Åt aloo palak ikväll, också ett jättegott recept :)

2013-02-12 @ 20:26:50
URL: http://belovely.blogg.se
Emma

Jag tyckte det blev sådär men sambon som brukar hata när jag gör indiskt tyckte det var jättegott :) Ska pröva aloo palak en dag snart :)

2013-02-14 @ 12:13:53
Belovely

Emma: okey vad synd. Men testa aloo palak, är mer ingridienser i så den blir mer matig :)
Jag gjorde detta receptet: http://www.javligtgott.se/aloo-palak-indisk-gryta-med-spenat-potatis-och-kikartor/

Gjorde halva satsen och hade inte alla kryddorna hemma. Sen är jag väldigt försiktig med kryddorna då det ibland kan bli för mkt :)

2013-02-14 @ 14:21:42
URL: http://belovely.blogg.se
Emma

Det ska jag göra, tack för tipset :) Kul att min sambo iaf gillade det för en gångs skull :)

2013-02-14 @ 18:44:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0