Portionspannacotta

Gjorde dessa igår till min sambo och mig, sen lagade jag en supergod potatisgratäng med entrecote och lax.
Dessa cheescake tog ca 10 min at slänga ihop. Superenkelt och lika gott som vanlig cheescake. Men dessa va inte frysta utan man hade det bara i kylskåpet. Det blev 3 portioner, men det beror på hur stora glas eller formar man har :) Sambon älskade det iaf!
 
 
 
Här är receptet:
 
ca 4 portioner

8-10 Digestivekex
30g Rumsvarmt smör

100g Vit choklad
200g Philadelphiaost
80g Kesella
1 msk Vaniljsocker

Valfria bär t.ex. jordgubbar, blåbär, hallon

 

Gör så här
Mixa samman kex och smör. Tryck ut massan i 4 glas eller formar.
Bryt chokladen i bitar och smält den i micro eller över vattenbad. Vispa ihop philadelphiaost, kesella och vaniljsocker. Vispa i den smälta chokladen.
Fördela fyllningen i glasen och varva med bär. Ställ svalt till servering. Toppa avslutningsvis med lite mer krossade kex och bär!



Kommentarer
Johanna

ÅHHHH fan va najs, gillar när det är lätt. Denna ska jag bjuda sambon på minsann ;)

2013-02-15 @ 18:32:54
URL: http://withlovin.blogg.se
Belovely

Johanna: det tycker jag du ska göra :))

2013-02-15 @ 20:44:35
URL: http://www.belovely.blogg.se
Emma

Mmm den verkade god :)

2013-02-16 @ 00:07:33
Jojo

Ser jättegott ut! Det ska jag prova nån gång. Kkan tänka mig att det passar bra som dessert på sommaren när det är varmt :)

2013-02-17 @ 10:16:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0