16+3 veckor

Nu kommer några bilder som jag tänkt ta i evigheter :) Man ser tydligt magen vuxit. Den har växt mycket fortare de senaste veckorna. Runt vecka 12 började det ta fart. Men jag hoppas den inte blir för stor. Man jämför sig lätt med andras gravidmagar i samma vecka.
 
Ska jobba på mitt ena deltidsjobb på onsdag, har inte varit där sen en vecka innan jul så de kommer nog märka att jag är gravid nu. Men ryktet har redan spridits då några visste innan som pratat. Bättre de vet jag är gravid än tror att jag ätit för mycket julmat :)
 
Men en sak undrar jag över, min mage är inte hård utan vääldigt degig/fettig. Känns som hälften som vuxit bara är fett :S Eller är det vätska?
Jag har alltid sagt att jag ska äta nyttigt och träna som vanligt när jag är gravid, har tränat 2 gånger på 16 veckor och äter inte alls lika nyttigt. Trodde det skulle va enklare än va det varit :) Sen är man så begränsad med träningen, älskar gå på pass men man ska inte få för hög puls o det går inte undvika på de passen, sen bör man inte träna magen mycket efter vecka 16?. Så det får bli gym och simning isåfall.
 
 
 


Kommentarer
Marina

Va fiiiin du är! ❤

2013-01-13 @ 15:34:46
Camilla

Du e jättefin! Min mage va stenhård från början men det är juh så olika från person!! Nu efter 2 graviditeten är min mage helt platt!! Första gången gick jag upp 30kg andra 20kg men gick ner allt på Max 3-4 månader,ammade ca 8 mån ich det är skitbra,om det nu funkar så försök det❤❤

2013-01-13 @ 15:43:48
Josefine Svärd

Hejsan!
Skulle du vilja göra ett bloglovinbyte med mig?
Jätte härlig design föresten!

2013-01-13 @ 16:30:45
URL: http://josefinesvard.blogg.se/
Jojo

Vilken fin mage du har =) Förresten, jag vet inte om man kanske ska ta ut piercingen när den blir lite större? Har för mig att man inte ska ha det när man är höggravid pga att den kan "tryckas ut"för att den inte får plats.

Kram till dig!

2013-01-13 @ 16:58:49
Belovely

Camilla: gud vad skönt :) min mage va väldigt pluffsig innan jag blev gravid så den lär inte bli fast efter heller :) men är rädd min mage kommer förstöras.

Jag kommer med amma runt 8-10 månader om det går bra, eller längre eller kortare tid, svårt o veta nu :) men känns lagom me 8 månader.
Dricker bebisen välling efter det eller ersättning?

2013-01-13 @ 17:06:08
URL: http://www.belovely.blogg.se
Belovely

Josefine svärd: hej! Tack så mkt!

Jag gör aldrig bloglovinbyte. Så nej tack :)

2013-01-13 @ 17:07:28
URL: http://www.belovely.blogg.se
Belovely

Jojo: tack :)
Ah man måste nog ta ut den sen. Men änsålänge går det ha den utan problem. Vill ha den så länge som möjligt så det inte växer igen.
Kram

2013-01-13 @ 17:08:36
URL: http://www.belovely.blogg.se
Lina

Jättefin mage!
Hur har du tänk göra med piercingen? :)

2013-01-13 @ 17:48:56
Belovely

Lina: tack :)
Jag ska ha kvar den sålänge som det går. Just nu är inte naveln uttänjd men sen får jag nog ta bort den o hoppas det inte växer igen :)

2013-01-13 @ 18:00:52
URL: http://www.belovely.blogg.se
Madeleine

Ååh vad fiiint! Nu börjar det hända något:)

2013-01-13 @ 18:01:13
Camilla

Nä den kommer inte förstöras du har fin mage och den kommer va fin sen med,jag har fått bristningar på sidorna men inget på magen,ja min stora tjej drack välling när jag slutat amma plus att hon åt vanlig mat,min lilla tjej ville varken ha välling eller ersättning försökte med allt så hon slutade helt enkelt att amma bara och åt vanlig mat bara,ammar man så länge e dem ju rätt stora och jag har börjat ge smakportioner vid 4 mån,så vid 8 har dem ätit som oss!! Det kommer du känna vad som e bäst och vad er bebis vill ha! Men kan du så amma så länge du orkar! Det e bara ich hoppas att det funkar! Ska bli spännande att följa dig och magen,kram på er

2013-01-13 @ 19:52:57
Belovely

Camilla: jaha okey :) tack för ditt svar. Får se vad min bebis gillar mest sen, smidigt att kunna ge vanlig mat fort men man får ge smakisar rätt tidigt :)kram

2013-01-13 @ 21:51:33
URL: http://belovely.blogg.se
Anonym

hej vilken fin mage. och brösten har växit hur mkt som helst.

2013-01-20 @ 17:46:15
Belovely

Anonym: tack så mkt! :) känns bättre när magen blir lite större o man inte bara känner sig svullen som i början.
Brösten har inte vuxit så mkt änsålänge, men de börjar bli lite små i mina bhar. Men får shoppa lite nya snart :)

2013-01-20 @ 18:19:53
URL: http://www.belovely.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0