Indisk mat

Jag vill börja laga indisk mat. Sen en indisk restaurang öppnade i Växjö så älskar jag indisk mat. Har aldrig ätit det innan. Sen finns det så mycket vegetariska grytor att välja på.

Är det någon som brukar laga indisk mat som har nåt gott recept?:) hittar några recept jag ska testa. Tycker det är gott med kikärtor i och de grytor som är mörka/ röda. De brukar va väldigt mustiga och kryddiga.

Ska storhandla på onsdag så får hoppas jag hittar gurkmeja och korianderfrön på Citygross.

En annan sak som är bra med indiska grytor är att de ofta innehåller ingridienser som är bra att äta för vegeterianer, som kikärtor, linser, spenat och innehåller mkt grönsaker/ rotfrukter.

Kommer testa på lite recept och om jag får till något väldigt gott så kan jag lägga upp receptet här :)




Kommentarer
Jojo

Hej! Jag älskar också indisk mat och här är ett enkelt men väldigt gott recept: http://www.tasteline.com/recept/Indisk_gryta_med_Quorn__cashewnotter_och_ingefara. Det innehåller inga grönsaker, men man kan ju ha sallad till istället :)

2013-01-20 @ 19:59:11
Belovely

Jojo: tack för länken :) men hade redan lagt till det recepten bland mina bokmärken :) får försöka testa lote olika recept o se vad som blir godast :)

2013-01-20 @ 20:54:15
URL: http://www.belovely.blogg.se
Emma

Ohh jag gillar också indisk mat och framförallt att den är vegetarisk. Du får gärna lägga upp dom recepten du gillar :)

2013-01-20 @ 21:55:37
Belovely

Emma: det kommer jag göra!:) få se om jag testardet första receptet imån :)

2013-01-21 @ 09:39:44
URL: http://www.belovely.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0