Amning

Jag har kanske ammat 3-4 gånger på tre dagar nu, och bara i några minuter per gång så jag har mer eller mindre slutat amma. Det funkar helt enkelt inte. Han börjar skrika ordentligt när man lägger han vid bröstet. Men vissa gånger går det när han inte är speciellt hungig, men då bara somnar han istället. Men när han är hungrig är det omöjligt o få han att ens suga bröstet. Märkt att brösten blivit rätt så mycket mindre, tror de är mindre än innan graviditeten och de har blivit lite slappare. Men inte hängbröst iaf så det är lugnt :)
 
Jag tycker det är väldigt skönt att ge han ersättning. Allt funkar mycket bättre. Men om amningen hade funkat hade jag hellre gjort det. Men det har tagit emot endel att inte amma och sluta försöka för alla runtomkring säger hur bra det är och förespråkar amning väldigt mycket, så man känner det är destu tråkigare att det inte funkar för mig. Amning är det bästa för barnet men ersättning funkar också bra. Jag tror inte de har nån speciell påverkan på barnet om det ammats eller ätit ersättning. Det är också väldigt skönt att även sambon kan mata honom. Att jag kan åka iväg utan o behöva planera in matningen helt och hållet, att slippa ligga i sängen i 30-60 min va tredje timme som jag behövt göra hittills. Det tar på krafterna att amma så många timmar per dygn och han ändå inte blir nöjd, man blir frustrerad och trött. Med flaskan blir han nöjd på 15 min och slipper skrika och bli gnällig emellan.
 
Det dumma är att man precis har köpt en pump, massa förvaringsburkar och 3 stora förpackningar amningsinlägg. Men de är bra att ha till nästa bebis!
 
 


Kommentarer
Anonym

Man behöver inte amma! De ska vara sån amningshysteri och ammas inte ett barn så mår dom dåligt, de får sämre imunförsvar, de blir sämre band mellan barn och mor. Men vet du, det är bara trams! All heder åt de mammor som kan låta andras tankar och åsikter rinna av en som vatten och tänka på vad som är bäst för sitt barn! Du har sett att lille V inte alls funkar på amning och du ser då till att han får ordentligt med mat från ersättningen!
Jag vet faktiskt en lite bebis som blev så sjuk och undernärd av att mamman ammade enbart trotts att bebisen inte blev mätt och den skrek osv så det slutade med att bebisen nästan dog av näringsbrist bara för att ersättning är så tabu!
Idagens läge så är ersättningen så välgjord att den är ett exemplariskt alternativ för bröstmjölk.
Hejja du som gör allt för ditt barn!

Svar: Ne precis, det är mycket amningshysteri. Folk blir oroliga att immunförsvaret ska bli jättedåligt osv. Men som du säger ska ersättningen idag va väldigt bra och väldigt snarlik bröstmjölken.Usch det är synd det ska gå så långt när det finns annat man kan ge sin bebis!
För de måste ju ha mat, oavsett om de är bröstmjölk eller ersättning :)
Malin

2013-07-29 @ 15:18:49
Emmy

Bättre att ha en mätt och nöjd bebis, samma att mamman är glad och inte känner press över amningen! Om han blir hård i magen (vilket bebisar kan bli som äter ersättning), så finns sempers bifidus att köpa på apoteket, den använder vi, byter ut ett mål om dagen, för min tjej åkte på världens hårdaste mage, och efter en dag släppte "proppen" och nu är det normalt :)

Svar: tack det är bra att veta :)hur märker man om de är hårda i magen? brukar de skrika mycket då?
Vincent har inte änsålänge inte visat några tecken på magont eller liknande och han bajsar och kissar som vanligt :)
Malin

2013-07-29 @ 22:28:40
URL: http://emmyyyy.blogg.se
Anonym

du märker om han inte bajsat på en dag då ska du se till att få i han antingen nan lemolac elr semper bifidus så de lättar lite för honom

Svar: okey :) just nu ger vi han bara lemonac o det funkar bra :)
Malin

2013-07-30 @ 11:00:40
Emmy

Vi märkte det genom att hon krystade och tillslut skrek hon för hon inte fick ut det och när de väl kom ut så var det hårda typ harkluttar,, Inge kul att va med om det, tycker så synd om dom när dom har ont!

Svar: Okey men då går de nog inte missa iaf. Ja de är jobbigt när de har ont, de är så hjälplösa o de enda de kan göra är o skrika :/
Malin

2013-07-30 @ 19:54:08
URL: http://emmyyyy.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0