Att vara mamma

Jag har varit mamma i snart 5 veckor. Tiden har aldrig gått såhär fort innan! Men det har inte varit så lätt att va mamma. Tiden efter förlossningen va väldigt jobbig. Man va så trött på smärta och man ville inte känna sig begränsad mer när det gäller rörlighet och ork. Det gjorde att jag inte riktigt kunde knyta an till Vincent. Jag kände inte dedär lyckokänslorna som alla pratar om. Man fick väldigt dåligt samvete för det och man va rädd att aldrig känna att man älskade honom. Jag kände inte så stort behov att vara nära honom och fokuserade mer på mig själv. Jag kom kanske i nån depression som man kan få efter förlossningen när alla hormoner lägger sig. Men nu känns det mycket bättre, beror nog på att jag mår bättre i kroppen och att jag börjar återhämta mig. Jag känner jag knytit an till Vincent mycket mer och det är så underbart att se han växa. Han har verkligen börjat bli "stor". Man ser hans drag mer och mer och han har börjat le mot en. Man ska egentligen inte må dåligt om man inte känner all lycka på en gång. Det kommer med tiden, jag vet att min kärlek till Vincent kommer växa för varje dag! <3
 
 
 
 
 


Kommentarer
Johanna

Jag har kännt exakt som du, tror det är vanligare än man tror! Jag mådde riktigt dåligt över att jag knappt ville ha honom på mig direkt efter förlossning. Men jag har märkt hur detta succesivt förändrats. Helt klart växer känslorna, känner hur jag mer o mer lär känna honom, känner mig säker och hur han gräver sig in i mitt hjärta o själ. Jag trodde det skulle komma på direkten då jag va så förälskad i "magen" den som låg där i, utan att veta vem. Men det blev lite annorlunda mot vad jag trott.

Svar: Ja de är nog rätt vanligt. Tror det är mkt lättare för pappan att knyta an som inte har behövt gå igenom en hel graviditet o förlossning. Det tar ju på krafterna o baka en bebis :) jag kände inte så jättemkt när han kom ut förutom en otrolig lättnad att det va över. Man har ju så höga förväntningar att man ska känna en sån obeskrivlig lycka direkt så man tror nåt är fel när känslan inte kommer.
Malin

2013-07-30 @ 17:18:51
URL: http://withlovin.blogg.se
Lina

Känner du ändå att det var rätt beslut att skaffa barn nu? :) Bara nyfiken, behöver inte svara om du inte vill!

Svar: Ja det va helt lagom tid o skaffa barn nu :) har aldrig känt jag ångrar det trots det är svårt ibland. Men det är aldrig enkelt o bli mamma :)
Malin

2013-07-30 @ 18:24:56
malin

Jag kände precis som du. .tyckte knappt min lilla dotter var söt och kände mig inte alls lycklig. Bara tom och chockad över hur kroppen mådde. Nu  är hon nästan sju månader och det finns inget annat i världen som betyder mer än min dotter :-) älskar henne mer för varje dag ♡ ville bara dela med mig lite :-)

Svar: Ja kärleken byggs ju på hela tiden!:) sen tycker jag bebisar blir mkt sötare när de får en personlighet, även lättare o knyta an när de visar mer respons än bara skrik och sömn som de mest gör de första veckorna. Nu tittar de på en o verkar förstå mer :)
Malin

2013-07-30 @ 18:31:54
Liinaa

Samma sak här. Tog ca 3 mån för mig att acceptera att jag blivit mamma. Precis samma sak hände en god vän tillmig. Detta är väldigt vanligt och här är viktigt att våga prata om med BVC. Det är helt okej att inte vara överlycklig och glad den första tiden.
Det kommer dock bli bättre, även om dagar och nätter kan kännas hemska.

Svar: Ja de verkar va vanligare än man tror. Sen tror jag inte de är många som vågar ta upp det då alla förväntar sig att man ska flyga på moln.
Malin

2013-07-30 @ 20:18:28
Josse

Instinkten att vilja beskydda och ta hand om samt att min lilla var det finaste jag visste när hon kom infann sig. Men för mig har det helt klart funnits ögonblick när man slagits av tanken att vem är den här människan (främlingen) egentligen? Ett tag kunde jag också känna att det enda hon ville var att ha mat ifrån mig och att sambon hade desto roligare med henne som bara bebis och att jag bara var mjölkko vilket inte alls kändes kul när det inte fungerade. Sen är det ju inte direkt action att få bebis utan mycket hårt arbete så inte alls konstigt om man inte svävar på moln hela tiden! Kram /J

Svar: Ja det är ju en främling egentligen. Jag kände mig med lite som en mjölkko när man fick ligga o amma var o varannan timme. Ne de är ju aldrig enkelt hela tiden med bebis. Fast i början svävade jag inte på nåt moln o det va de som oroade mig. Va bara de första dagarna man kände riktig lycka pga alla endorfiner o hormoner från förlossningen. Kram
Malin

2013-07-31 @ 10:11:32
URL: http://joeeeee.spotlife.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0