Currydoftande köttfärssoppa

Denna soppan är supergod och nyttig! Gjorde den nu ikväll. Är så enkelt och billigt att göra soppor.
Istället för köttfärs har jag quornfärs, sen hade jag i zucchini och chilli med. Är även gott med paprika i men det hade jag inte. Om man vill ha lite mer kolhydrater kan man lägga i potatis :)
 
Recept 4 pers
 
  • 400gr köttfärs
  • 2 st finhackad gul lök
  • 2 st vitlöksklyftor
  • 15 gram smör
  • 1-2 msk curry
  • 1 liter vatten
  • 3 msk kalvfond
  • 2 msk tomatpuré
  • 400 gram krossade tomater
  • 20 gram citronsaft (2msk)
Fräs köttfärs, lök och vitlök i smöret. Strö curryn och låt fräsa med i ett par minuter.
Tillsätt vatten, kalvfond, tomatpuré, krossade tomater och citronsaft.
Smaka av med salt och peppar och låt koka i ca 10 min.
 
 
 
 
 
Sen undrar jag om ni är intresserade av att läsa mer vad jag äter och vad jag tränar? Har inte börjat träna riktigt än förutom powerwalk men kommer bli mer så småningom. Men jag känner mig iaf duktig som äter nyttigt och rör på mig :)
 
 
 
 


Kommentarer
Mikaela

Jag är intresserad av att följa någon som kan inspirera mig att göra detsamma! Jag har snart gått två veckor över tiden och ska sättas igång på måndag. Jag har gått upp ifrån 55 till 85 och vill inget hellre än att hitta någon som "tänker som jag".. Om du förstår vad jag menar. Jag hoppas bara att min kropp kan dra ihop sig lika bra och snabbt som din har gjort. Man ser ju inte ens att du nyss varit gravid :) Så jag säger keep it up, jag kommer läsa iaf :)

Svar: Hej!:)Usch det måste va jobbigt o gå över tiden i två veckor. Hoppas bebisen kommer innan måndag så du slipper igångsättning :)

Kul du också tänker i samma banor som mig. Jag tycker på ett sätt det är kul att ha ett mål och ha nåt att sträva efter. Så när jag ser degmagen tänker jag bara att jag kommer få bort den sålänge man kämpar lite :)
Då vägde vi lika mkt innan graviditeten, du har säkert gått upp mkt i vätska, så den största vikten kommer försvinna inom de närmsta veckorna. Jag gick inte upp mkt i vätska o gick ner 10 kilo första veckan (vincent 4 kilo) :)
Malin

2013-07-26 @ 08:42:25
Mikaela

Och med "tänka som jag" menade jag förstås någon som också är pepp på träning och kost, komma i sina "gamla" kläder och känna sig nöjd igen :)

2013-07-26 @ 08:44:16
Emilie

Hej Malin!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se

2013-07-26 @ 12:49:03
URL: http://www.hittarecept.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0