Magmuskler

Imorse körde jag lite styrkeövningar för första gången, förutom de som är på appen mammamage. Tror mina magmuskler har gått ihop helt nu. Va först lite osäker för jag får in ett finger emellan men när jag spänner pressar musklerna ihop mot fingret, sen kände jag på min sambos muskler och det kändes likadant. Så jag har börjat köra plankan på knä nu samt kommer jag styrketräna resten av kroppen med hantlar och på matta. Men jag väntar lite med situps tills bålen är starkare.
Känns skönt jag kan röra på mig mer och mer och att det går bättre och bättre när jag är ute och går.
Tog en kaffe innan jag tog min powerwalk och hade mycket mer energi idag. Brukar inte dricka kaffe alls ofta så är kanske ovan vid koffeinet. Jag har aldrig gillat kaffe innan men under graviditeten började jag gilla det. Konstigt för de flesta får avsmak på kaffe under graviditet :)
 
 
För två år sen. Får se om jag får på detta skärpet igen
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0