Matkuber

Idag köpte jag en bröstmjölkuppsamlare från Avent och en nappflaska. Trodde inte det va så mycket mjölk som läckte under amning. Va 50-60ml.
Så jag beställde hem dessa matkuber som man kan förvara mat eller bröstmjölk i från babykoncept.se :) De rymmer 70ml. Perfekt när vi har besök och kunna ge han flaska (om han gillar flaska).

I söndags va mina föräldrar på besök och min storebror, men såklart va Vincent tjurig och hungrig precis när de kom så fick ligga o amma under nästan hela besöket, så vid såna tillfällen hade det varit skönt med flaska.

Köpte även xylocain salva idag som ska bedöva sår osv. Har ringt BB flera gånger om att det svider så fruktansvärt när jag kissar o hon rekommenderade mig att testa det. Hon sa jag skulle lägga salvan på en kompress/ näsduk o ha i trosan ett tag innan jag ska på toa. Men den hjälpte ingenting?.. Förstår inte hur salvan ska bedöva där inne när det ligger i trosan. Där kommer det ju inte åt?
Jag klarar inte av denna smärta mer och skriker gråtandes varje gång jag kissar. Känns som man har en tändare under underlivet :( Är så trött på all smärta nu och det värsta är att det bara blir värre. Trodde aldrig det skulle va såhär plågsamt efter en förlossning. Ett kejsarsnitt hade nog varit hundra gånger lindrigare än denna brännande känslan. Jag hoppas nu att det blir bättre snart! Får testa kissa i duschen igen men sist svimmade man nästan av smärtan.





Kommentarer
Ida

Hoppas smärtan vänder snart. Minns den fy fan den är hemsk!

2013-07-02 @ 21:08:35
URL: http://idolinaa.wordpress.com
Johanna

Usch va jobbigt, fattade inte du hade så ont :(
Så ont hade inte jag, visst sved d men inte så kag inte klarade det. Men jag minns att BM sydde där o sa att hon gjorde det för att det inte skulle svida så mycket när man kissa. Kanske du oxå egentligen hade behövt bli sydd. Hoppas verkligen det går över snart. Jag la in en sjukhus handske i frysen, vattenfylld såklart. Jag höll den en stund mot trosan i omgångar, dock va det för att jag kände mig svullen men kanske något o testa.

Svar: Det verkar inte som andra har så mkt sveda som jag, så därför tror man lätt nåt är fel. Men jag testade kissa i duschen igen o de kändes bättre så får fortsätta med det. Känns skönt att det lindrade när man testat de mesta.

Är också öm, kanske ska testa fylla en handske jag med.
Ska bli skönt när man är helt återställd sen. Är ändå bara 6 dagar sen jag födde :)
Malin

2013-07-02 @ 22:10:10
URL: http://withlovin.blogg.se
Sandra

Usch, vet känslan. Jag kunde inte kissa på toaletten, det gjorde för ont, fick också hoppa in i duschen och spola lite kallt vatten när jag skulle kissa, men sved gjorde det ändå

Svar: Ja det svider ju även i duschen. Men nu är det mycket bättre. Nu är man istället jätteöm där nere och det stramar konstigt så gör ont att stå upp. Men det försvinner säkert också snart
Malin

2013-07-04 @ 17:35:52
URL: http://sandramaler.vimedbarn.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0