Porträtt

Tänkte om nån är intresserad av att beställa porträtt så är det hög tid o göra det nu :P Tror inte jag har tiden/ orken att göra det i sommar när Vincent har anlänt :)
Kommer nog bli en hel del porträtt på Vincent sen :)

Kika gärna in på min hemsida om ni vill se teckningar/ målningar jag gjort och hur man går tillväga med beställning.
Hemsidan heter www.MalinsDrawings.se

Här är målningar som jag tror de flesta skulle kunna göra själva hemma. Man bara skriver ut en bild i denna stilen och gör rutförstoring och ritar upp. Sen fyller man bara i de olika partierna.

Rutförstoring är när man har en bild som man ritar rutor över, sen har man en canvas eller annat underlag i samma skala och ritar rutor. Då är det lättare att rita av föremålet på canvasen då man kan fylla i en ruta i taget :)

Jag brukar ta en bild på google, som tex dessa läppar, de va en realistisk bild, som jag redigerade o la till hög kontrast så blev det ungefär som på denna målningen. Sen kan man välja egna färger om man vill.

 

 
 
 


Kommentarer
Lisa Celina

Hur mkt ska du ha for en bild på mig och min bulldogg?

Svar: det beror på storlek och om det är hela hunden eller bara ansiktet :) Men om det är A3 så ligger det på runt 650-750 plus frakt. annars kostar ett porträtt med en person 500kr plus frakt
Malin

2013-06-01 @ 15:13:03
Anonym

Det e mitt och hundens ansikt :) hur mkt blir porto på for en a 3 i sverige?

2013-06-02 @ 00:02:13
Belovely

Lisa: okey :) jag kan kolla upp vad det kostar. Men det är inte så mkt då det inte blir speciellt tungt. Skickar det isf i ett kartongrör så den inte skadas. Kanske kostar runt 40-50kr.

2013-06-02 @ 00:06:22
URL: http://belovely.blogg.se
Lisa Celina

Okej. Ska fundera lite men har veldigt lyst for at du e mkt duktig:)

Svar: Tack så mkt!:)
Malin

2013-06-03 @ 21:36:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0