Sista helgen

Hmm, jag funderar om jag bara ska jobba en helg till. För sen kommer ändå midsommar. Fast o andra sidan kan man lika väl jobba än sitta hemma. Då det bara är 8 timmar i veckan. Så jag hinner slappna av ändå. Jag får se hur jag mår helt enkelt.
 
Jag har alltid haft det rätt lugnt på jobbfronten. Mest haft deltidsjobb och har stämplat upp till heltid. Jag vill verkligen ha ett heltidsjobb men det är ju hur svårt som helst att få. Men jag har alltid haft flyt med akassan och jobb och sluppit gå arbetslös förutom en period för några år sen. Pratade med dom igår för fick hem en lapp att jag bara har 45 dagar kvar, men sen läste jag att man får 150 dagar till om man har barn under 18 år. Så det är perfekt tajmat för kommer ha lite dagar kvar från denna perioden efter mammaledigheten och sen förlängs det automatiskt 150 dagar till. Sen har jag en till period jag arbetat upp så får 300 dagar efter det. Jag har varit orolig då jag inte vet hur hög ersättningsnivån är på den nya perioden. Så det känns tryggt att ha den hösta nivån i ytterligare 150 dagar om jag inte hittar ett heltidsjobb! Då vet jag att vi klarar oss även efter mammaledigheten och jag har god tid på mig att hitta ett jobb. För vill inte jobba deltid hela livet, vill känna jag jobbar ihop mina pengar och slippa krångla med akassa och arbetsförmedlingen, men samtidigt är det väldigt skönt att inte jobba hela veckorna. Men man vänjer sig. Vet att det är skönt att även jobba heltid och känna hur man längtar efter helgerna :)
 
Magbild vecka 37+5. Här ser den inte lika stor ut som på andra bilder som är tagna längre ifrån.
Eller är jag bara blind :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0