Update

Jag ringde nyss förlossningen för första gången, lite pirrigt. jag ringde för att jag fick lite blod efter jag varit på toa. (Va även lös i magen).Det va färskt blod och inget slem. Va kanske teckningsblödning. Fick också mycket mensvärk när jag gick upp. På nätterna känner jag inget utan bara på dagarna.
Hon sa att jag kunde höra av mig igen om det kommer mer blod, vatten eller mer sammandragningar. Spännande. Kanske blir det en midsommarbebis? ;) Men tror inte de går så fort.
Nån som haft en blödning innan förlossningen startade? Tänkte läsa lite mer om det.
 
Och glad midsommar!


Kommentarer
Josse

Jag har följt en tjej som fick teckningsblödningar till att börja med, tyvärr tog det lite tid för henne att komma igång men du kan ju läsa hennes story om du vill i vilket fall. Hennes flicka kom för ett par dagar sedan! Jag tror dock att hennes väntan var lite i extremfall och hennes förlossningshistoria har inte kommit upp än men all info man kan få är kanske bra info :) hennes sida är minbebis.com/blogg/pilotfrun :) /J

Svar: tack för länken! kikade på hennes blogg, verkar jobbigt o ha en så lång latensfas. man blir ju utmattad då. Ska bli kul o läsa hennes förlossningsberättelse sen :)
Malin

2013-06-21 @ 09:50:04
URL: http://Joeeeee.spotlife.se
Sara

Spännande!!!!
Vill,vill,vill oxå!
Känner inget speciellt idag så jag lägger föda barn planerna på hyllan tills imorrn. Haha

Svar: haha jag tror med jag lägger föda barn på hyllan idag med. Har inga speciella känningar. Hade varit mycket bättre om vattnet gick för då vet man att man ska föda inom de närmsta dagarna. Men slempropp och blödning kan man ha flera veckor innan :/
Malin

2013-06-21 @ 10:38:08
URL: http://enmagetill.blogg.se/
Msz

Jag minns så väl när min förlossning startade och det började med att jag fick ganska onda och täta sammandragningar och sedan så började det blöda ganska mycket så jag var tvungen att ha trosskydd men de blödde igenom. Jag var också tvungen att gå på toaletten ca 3 gånger och jag tänkte bara "vad har jag ätit egentligen?" haha.. men det var ju för att det tryckte på så mycket inför den kommande förlossningen. Jag tror att det är väldigt nära för er nu! :)

Svar: Hur kändes dina sammandragningar? Jag har fortfarande inte känt nån värk som känns över hela magen utan bara nertill. Den blir bara stenhård me jämna mellanrum :) Jag blödde väldigt lite imorse sen har de kommit lite lite på pappret. Men jag hoppas jag får nåt tydligare tecken snart :)
Malin

2013-06-21 @ 23:18:22
URL: http://Msz.bloggplatsen.se
Msz

Dagen innan förlossningen så hade jag mycket molande värk och jag var så extremt trött så
jag låg bara i sängen hela eftermiddagen och kvällen. På morgonen så hade jag samma molande värk och jag skulle träffa en vän vid 10 och vi satt på ett café och jag kände hur det gjorde ont nertill på magen ungefär som mensvärk och jag fick även ont i ryggen. Vid 13 så molade det på väldigt kraftigt och det kom som värkar men det var ca 15-25
minuter emellan så jag tänkte inte så mycket på det då jag tidigare hade haft liknande denna värken
sedan vecka 33-34. Men så vid 15:30 tiden så började det blöda väldigt mycket och värkarna kom med 3-4 minuters mellanrum. Jag kom in på förlossningen 17:10 och då var jag helt öppen och sedan så föddes hon 18:05. Jag hade läst massa olika böcker om förlossning men ändå så förstod jag inte att det nu var dags så jag blev lite chockad faktiskt över hur fort det gick.. Jag tycker det låter som om han är på väg då du har mycket molande värk och även att det kommer lite blod, säkert innan denna veckan är slut.. kanske redan innan onsdag tror jag Vincent kommer till er :)

Svar: kul o läsa hur det gick till för dig! :) idag har jag rensat alla garderober och byråer och då fick jag väldigt mkt molande värk så jag fick lägga mig en stund. men har haft det så en vecka nu, men tror med det förbereder sig, men hoppas man slipper förbereda sig för länge :) Jag hoppas han kommer innan onsdag, men vågar inte hoppas för mkt :)
Malin

2013-06-22 @ 14:12:46
URL: http://Msz.bloggplatsen.se
Josse

Ja, det var en rätt rejäl latensfas och dessutom när man följt någon så länge som jag gjort så siter man ju mest på helspänn hela tiden och hoppas och håller tummarna! Blir grymt spännande att läsa förlossningsberättelsen, ingen är ju den andra lik och ändå slutar de ju för det mesta väldigt lyckligt ändå! :D Håller tummarna för att er lille vill komma snart också, förstår verklgien frustrationen kring det här på slutet! :) /J

Svar: Ja de är spännande när man följer nån o de verkar sätta igång närsomhelst. Känns som att många kommer tro jag föder om jag inte uppdaterar regelbundet :P

Det hade varit lättare om alla förlossningar startade likadant, då hade man vetat vad man väntar på :) nu vet man inte riktigt vad man ska vänta på. Vet bara att det ska göra väldigt ont när de satt igång ordentligt, men man vet aldrig riktigt när latensfasen börjar :)
Malin

2013-06-22 @ 21:10:16
URL: http://joeeeee.spotlife.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0