Föräldrarpenning

Jag är så lättad!!
Jag har gått och varit orolig om min föräldrarpenning och vilken period de grundar den på. Min mamma har pratat med tre olika och alla de sa de grundar på mitt heltidsjobb, men har ändå kännt mig osäker för på nätet står det annorlunda och den första jag pratade med va väldigt negativ och sa inget om det och på henne lät det som jag får lägstanivån.
 
Men nu har jag pratat med dom igen då jag fått hem blanketter min arbetsgivare skulle fylla i som jag inte riktigt förstod. Men han sa att jag inte ska skicka in dom om jag haft ett heltidsjobb innan mitt deltidsjobb och om jag varit inskriven på arbetsförmedlingen hela tiden, så han skickar hem en annan blankett där jag bara ska skriva i lön och period från mitt heltidsjobb :)
Känns såå lättande!! Men samtidigt vet man ju aldrig med försäkringskassan, de kanske hittar nåt knas att de inte kan grunda det därifrån. Men det blir säkert bra. Tjänade väldigt bra där också, men man får tyvärr inte räkna med övertid men hade väldigt mycket ob tillägg då jag jobbade natt i cirka 6 månader och kväll innan det.
Men har läst att de kan räkna med övertid om det är återkommande? Jag jobbar över nästan varannan helg hela året. Det hade ju varit bra isåfall :) Om jag får en hyffsad ersättning har vi råd och köpa en ny bil :D Måste bara spara det sista till handpenningen. En hel del har ju gått till Vincent. Behöver nog nästan 40 000 i handpenning.
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0