Magbilder vecka 24

Magen börjar bli rätt stor nu. När jag jämför med andra magar i samma vecka tycker jag de ser mindre ut, ska bli spännande och se hur stor man blir. Min mamma sa hon gick upp 10-15 kilo med oss alla, och jag har redan gått upp 10 kilo.
 
Har fått mer bristningar på brösten, de syns även i bikini och bh, men inget som syns på bild om jag inte tar närbild. Men de lär blekas mycket sen, syns ju rätt mkt nu när de är röda och man är så vit. Så tycker inte det är så farligt. Däremot såna breda bristningar som vissa får är ingen höjdare. Men jag smörjer mig iaf med Bio Oil 2 gånger per dag, har snart använt halva flaskan och inte ens haft den en vecka, så trots om den är billig blir det endel pengar om man tänker 2 flaskor i månader, 200x4= 800kr för bara bio oil om man smörjer i 4 månader 2 gånger per dag.
 
Sen tar jag bodyscruben på magen, brösten och höfterna när jag duschar, den är oljig och len när man scrubbar med den :)
 

 
Jag börjar känna mig väldigt tung när jag går, och det känns som man vaggar fram. Har märkt det är riktigt jobbigt att gå i trappor, och jag går väldigt mkt i trappor på jobbet, säkert 20 gånger per dag.
Sen brukar magen kännas väldigt öm ibland, kanske beror på att jag är uppsvullen, blir det lätt efter mat osv.
 
Man har också märkt andra är annorlunda mot en, de frågar väldigt ofta hur man mår och säger man inte får bära tungt och bryr sig väldigt mkt. Sen får man oftast de första blickarna på magen. Men det är bara trevligt! :)
 
Sen en annan sak jag tänkte på, har läst att naveln kan puta utåt när man är gravid, men istället har min navel blivit större och djupare? Nu kan jag se rakt in i naveln, det kunde jag inte innan. Men det vänder kanske sen när magen blir större. Då får jag nog ta ut piercingen. Änsålänge har hålet inte ändrats och har en ring istället så det inte blir för trångt.
 
 
Det va denna bikiniöverdelen jag köpte på Ullared, älskar leopard ;)
 
 
 
 
 

 
.

 
 


Kommentarer
Malin

Jättefin =)

2013-03-06 @ 21:29:06
Jojo

Wow vad stor den blivit redan! Kul att se hur den förändras :) Förstår att det börjar bli tungt nu... ;)

Svar: ja den växer verkligen hela tiden :P
Malin

2013-03-06 @ 21:37:29
karolina

Hej! Nu kommenterar jag här igen ;) Jag tipsade ju om Bio oilen sist och såg att du använder de . Kul, alltid roligt att kunna komma med tips :) Jag tänktr bara säga att jag köper mina fr. Ebay.com eller ebay.co.uk där finns de att köpa mkt billigare! De som finns på apoteket är väl bara 60 ml? Och tar slut direkt när man smörjer sig så mycket! De kostar väl dessutom 120 kr per flaska?! Men hursomhelst så köper jag från ebay där jag får en dubbelt så stor flaska (125ml?!) För drygt 120-130 kr istället. :) frakten brukar vara rätt snabb också! Hoppas du slipper mer bristningar, jag fortsatte att få på brösten även efter förlossningen när jag började amma.. mina bröst blev då dubbelt så stora när.mjölken rann till. Det är helt sjukt, fast det lär du nog märka själv :) Mina har iaf blivit mycket mindre synliga när jag smort med bio oil. På magen har jag bara 3 st små. Roligt att följa din graviditet och se hut magen växer! Tycker du har jättefin mage. Saknar min gravidmage ;) Och tycker verkligen du har en vacker utstrålning som gravid :) Kram!!

2013-03-06 @ 22:38:08
URL: http://karolinalyngmark.blogg.se
belovely

karolina: Hejsan! :)
Ja det kanske är bättre o beställa där, bra med lite större flaska med. Men har aldrig handlat från ebay, känns lite krångligt. men är kanske lättare från UK.
Vad bra de har blivit mindre synliga, får hoppas mina bleks mkt sen och att brösten inte växer allt för mkt :P

Tack så mkt!
kram

2013-03-07 @ 08:32:00
Titti

Vanlig babyolja för 30:- funkar lika bra att smörja in magen med...

2013-03-07 @ 20:42:49
Belovely

Titti: fast det känns bättre o smörja med nåt som är anpassat för bristningar och ärr :) ifall den hjälper. Annars funkar ju olivolja eller mandelolja osv.

2013-03-07 @ 21:40:54
URL: http://belovely.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0