Mumsigt och nyttigt

Testade göra nyttiga bananpannkakor som Kenza tipsade om på hennes blogg. De blev faktiskt väldigt goda!
Blev tyvärr ingen bild då nåt gick fel och det blev en äggröra av allt, men lika gott för det :) kanske beror på att jag vispade ägget med elvisp.

Receptet:

Vispa 1 ägg och en klick kesella.
Mosa en banan och blanda i.
Sen stek i lite smör och servera med kesella och bär.

Jag la även i lite vaniljpulver.
Men nästa gång ska jag testa med två ägg och lite kanel i.
De blev väldigt söta och goda av bananen. Så tror de blir lite tråkigare smak om man blandar i bär?

Men ska testa lite olika varianter :) är ju en perfekt frukost där man får i sig mkt protein :) Om man vill lyxa till det nån gång kan man ta vaniljkesella istället :P



Kommentarer
Dani

Mums! Banan pannkaka äter jg nästan jämt till frukost! Har så svårt med frukost annars! Då tar jag två ägg , en hel mosad banan sen för att få extra proteinrik frukost och så jag hållet mig mättare ( troligtvis varför kenza har kesellan) har jag i en skopa av mitt protein pulver ( smak banan choklad) super gott och väldigt nyttigt :) jag äter min bara som den är tror bär bara gör den surare :)

2013-03-29 @ 15:09:00
Belovely

Dani: ja det va gott :) ska ha proteinpulver sen när jag inte är gravid. Vet du om man får ta proteinpulver när man ammar?
Ag hade färska jordgubbar o de va väldigt gott :) men frysta bär brukar ofta va mer sura.

2013-03-29 @ 18:02:46
URL: http://www.belovely.blogg.se
Dani

Åh med färska jordgubbar lät ju underbart !! :) vad jag har hört så ska det inte vara något problem att ta proteintilskott när man ammar , man ska ju dock försöka välja något pulver med så liten innehållsförteckning så man slipper massa onödiga ämnen.
Läste tom att protein pulver och modersmjölks ersättning har väldigt lika innehåll både har bl.a. Vassle (kommer inte ihåg vilka fler ämnen )det var någon som var osäker och hade forskat och hittat sambandet mellan ersättningen och proteinet så det borde väl inte vara något problem :)

2013-03-30 @ 00:01:58
Belovely

Dani: får kolla upp dedär :) men känns lite osäkert o ta tex whey 80 osv. Innehåller massa ämnen. Men de finns säkert nåt som är anpassade för ammande :)

2013-03-30 @ 06:51:56
URL: http://belovely.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0