Nässel och nyponpulver

Beställde Nässepulver, nyponpulver och MSM pulver förra veckan. Fick hem det igår.
Nässelpulver innehåller jättemkt järn och nyponpulvret innehåller mkt C vitamin, så det är jättebra och äta nu när jag är gravid, och annars med då jag är vegetarian och får i mig för lite järn. C-vitamin hjälper kroppen att ta upp järnet. Jag tar även järntabletter men hade varit bra om jag kunde ta tabletter varannan dag och pulvret varje morgon, det kanske räcker. Kommer ta 1 msk av nypon- och nässelpulvret och blanda i proviva juice och ta varje morogn. Sen 1 tsk MSM pulver som är bra för immunförsvaret  och gör det mer effektivt att ta upp näringsämnen.
Köpte det från www.rawfoodshop.se. Är inte så dyrt men läste de bara håller i två månader, så man ska nog inte köpa för mkt på en gång.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0