Sambon

När vi va hos barnmorskan i torsdags så sa hon att man kan få foglossning nu och att man ska tänka på hur man sitter, ligger och rör sig. Jag har inte fått några större problem med det än förutom att jag lätt blir öm i ryggen.
Hon sa även att man ska undvika att dammsuga då det är mycket sneda rörelser och man böjer mycket på ryggen.
Så i söndags när jag vårstädade fick han äran att dammsuga! Inte ofta han får det för mig för han är inte lika noga.
Jag är rätt pedant och vill ha upp allt från minsta dammkorn, så det är lite störigt när han missar att dammsuga under soffan eller hörnor. Han tyckte heller inte nedervåningen "behövdes" dammsugas för han orkade inte mer haha. Men i trappan samlas dammråttor som är lika stora som katterna så jo det behövdes så det fick han göra med :)
 
 
 


Kommentarer
Johanna

Vad har din pojkvän för urprung?? :)

Svar: Hans är från Chile och Uruguay :) så bebisen blir en riktig blandning :)
Malin

2013-03-05 @ 19:58:00
Jojo

Vilken härlig planlösning ert hus har! Fint =)

Svar: Tack, vi trivs jättebra här :)
Malin

2013-03-05 @ 20:37:55
Emma

HAHA Så roligt att läsa om någon som är precis som mig. Ibland tillåter jag sambon att dammsuga för att jag verkligen inte orkar. Men det blir inte alls lika rent som när jag själv gör det :p

Svar: haha ah men då är det verkligen bara i nödfall :) (fick ändå dammsuga endel igen precis efter som han missat).
Malin

2013-03-06 @ 00:44:39
Mrs V

Hehe också likadan.. pedantiskt.. eller pedantiskt kallar jag inte det för.. det är ju städning, man måste ju ta hörn, flytta på saker, damsuga under soffa/säng etc.
Vet inte vad för välrd sambon lever i asså.. hahah. Men jag låter också killen dammsuga om jag inte orkar men då räknar jag det bara som en snabbstädning för underlätta för den riiiktiga städningen det vill säga storstädningen.. som jag får göra hahah

Därför jag säger bättre låta mig göra städningen för även om ha nstädar så städar jag om sen för få som jag vill ha det :P


Men din sambo va söt med dammsugaren.. vem vet han kanske blir duktig bara han får göra ett par ggr :P

Svar: ah det är mer snabbstädning och för att det inte ska bli för mkt skit på golvet, så det är ju bättre än inget :P jag tror det blir svårt att få han lika noggrann som mig :P har påpekat samma saker i flera år utan förbättring haha. Han tar inte riktigt in det.
Malin

2013-03-06 @ 16:49:06
URL: http://boobluscious.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0