Bootie

Min rumpa och mina lår är nog det enda förutom magen och höfterna som blivit större sen jag blev gravid.
Är glad jag inte svällt upp överallt. Vissa blir ju jättestora i ansiktet och får stora armar osv av all vätska. Men det är tur vätskan försvinner sen, men inte kul o gå så i flera månader.
 
 
Jag hoppas att rumpan stannar kvar sen men att benen och magen blir mkt smalare :P Jag får göra min utfall och knäböj sen! Men när bör man börja träna magen efter förlossningen? BM sa att man inte ska göra raka situps förränns magmusklerna gått ihop ordentligt, så man skulle göra sneda. Men kan man börja träna när det känns bra eller bör man vänta några månader? Bäckenet är ju upplukrat så man får ju ta det lite lugnt i början med hopp och löpning.
 
 
 
 


Kommentarer
Johanna

Inga situps alls. Plankan har jag förstått ska man köra så det ryker ;)
Du ska t.o.m fortsätta rulla av sängen så som du gör nu, o resa dig från sidan, inga situps alls.

2013-05-18 @ 16:37:42
URL: http://withlovin.blogg.se
Belovely

Johanna: okey, ja plankan är bra för bålen. Fast den tar ju magmusklerna med. Vet du när man kan börja med situps?

2013-05-18 @ 16:54:09
URL: http://belovely.blogg.se
Belovely

Johanna: läste lite på nätet o nu förstår jag varför man inte bör göra situps alls. Utan köra mkt plankan och bålträning så man tränar dom inifrån. Antar man kan börja med situps efter musklerna gått ihop ordentligt :) men det står att dom inte går ihop av sig själv så hoppas man orkar träna så de blir som innan op :)

2013-05-18 @ 17:04:15
URL: http://belovely.blogg.se
Anonym

Absolut inga situpps kolla mamma fitness på Facebook hon har fått 5barn och är vältränad :)

2013-05-18 @ 17:53:10
Belovely

Anonym: jag har sett henne :) får se om jag hittar några bra tips från henne :)

2013-05-18 @ 23:33:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0