Gamla mått

Jag hittade mina mått som jag hade förra sommaren, strax innan jag blev gravid. Så jag mätte mig nu idag för att se skillnaden. Det kan va lite farligt att se skillnaden i cm men det va inte så farligt :)
 
För ett år sedan:
 
Vikt: 55kg
Överarm: 26 cm
Över brösten: 86cm
Midja: 68cm
Mage: 82cm
Rumpa: 92cm
Låret: 51cm
 
Idag vecka 35:
 
Vikt: 72kg
Överarm: 26cm
Bröst: 93cm
Midja: 85cm
Mage: 101cm
Rumpa: 101cm
Låret: 56cm
 
Jag är alltså en meter runt rumpan och runt magen :P Men eftersom höfterna blir större beror nog många cm på det.
Jag är lättad att inte armarna blivit större, för det har känts som det, däremot har de blivit mycket mer sladdriga så de innehåller mer fett än muskler.
Sen trodde jag det skulle skilja mycket mer på låren, för de känns jättestora, men det känns väl så för man tappar muskler och de inte är lika fasta. Nån vecka efter förlossningen kommer jag mäta mig igen, då har förhoppningsvis all vätska försvunnit. Men det kan dröja ett tag tills livmodern har dragits ihop. Har läst att magen är ungefär lika stor som i 5 månaden efter förlossningen.
 
Förra sommaren

 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0