Maxi Cosi

Jag och sambon va inne på att köpa/ önska oss en Akta Graco logico S då den hade så bra pris och fptt bra betyg , kostar bara 1200-1500kr inkl bas.
Men vi va på babyproffsen idag och blev väldigt besvikna då den va SUPERTUNG, väldigt bred och stor och kändes väldigt billig.
Vi hittade den annan som vi gillade och som va mycket lättare och smidigare och kändes som bättre kvalite och det var en Maxi Cosi Cabriofix. Men den kostar 3000kr med isofixbas och det känns så mycket när bebisen kanske bara kan ha stolen i 6 månader.

Nån som har den eller nån annan liknande?
Hittade den på blocket ned basen för 1200kr här i Växjö. Men vet inte om det är bäst att köpa en ny.



Kommentarer
Marie

Men varför köper du inte en via if? Vi abonnerar på bilbarnstol därifrån, 120 i månaden och så byter ni bara stol när barnet växt ur babystolen. Då skickar du tillbaka den stolen och får en ny. Isofix :) så smidigt och dåslipper du lägga en klumpsumma på varje ny stol

2013-05-06 @ 20:33:11
Marie

http://barnibil.if-sakerhet.se/ifbibinfo2.aspx

Här har du det som vi kör på :)!

2013-05-06 @ 20:41:05
Belovely

Marie: hej!
Kikade på länken o det är jättebra o kunna hyra. Får fundera på det men har läst att izi sleep är väldigt tung stol.
Men det blir samma pris i längden ändå om vi köper den på blocket för 1200 som vi kan ha till andra barnet med, eller säljer man den o får pengar tillbaka.
Men nu skulle mina föräldrar köpa stolen åt oss så det blir nog bättre de köper en :)

2013-05-06 @ 22:23:05
URL: http://belovely.blogg.se
karolina

Hej Malin!

Jag har en maxi cosi, har dock den som heter pebble, men två av mina kompisar har cabriofixen. Maxi cosi har väldigt bra babyskydd/bilbarnstolar.
Fick låna en Akta graco av brorsan som jag testat då o då och den är inte alls lika bra. Kändes väldigt plastig sen tyckte jag barnet satt så öppet o oskyddat i den. Barnet sitter väldigt högt upp i stolen upplevde jag.
I maxi cosin kommer barnet lite djupare ner i bilbarnstolen. Upplever det som att de skulle vara bättre skyddade.
Tycker även den var mkt smidigare än gracon.
Sen har jag även en joolz day (barnvagn) som jag bara kunde klicka fast bilbarnstolen på. Väldigt smidigt! Vet inte om ni har en sådan vagn som man kan köpa en adapter till för att fästa bilbarnstolen. Men det är väldigt smidigt annars.

Jag tycker du ska köpa maxi cosin, och ang den där bröstvårtskrämen som jag tidigare tipsat/kommenterat så är märket cererroth, jag har googlat lite o det verkar som att den utgått ur sortimentet, tyckte den var överlägset bäst så spring o kolla i närmaste apotek så kanske du har turen att det finns kvar en!
kostade kring 40 kr tror jag.

Men även medela har bra produkter, dock har de en bröstvårtskräm som heter purelan och den var inte lika bra för mig. Även hört att omama bröstvårtskräm ska vara bra. Hoppas detta hjälper. Nu är det inte så länge kvar för dig :)

Kram!
/Karro

2013-05-07 @ 09:28:40
Belovely

Karolina: hej:)
Tack för tipsen om krämerna, ska kika på den om jag hittar den nånstans.

Det lutar åt maxi cosi eller britax baby safe plus, ska kika på dom igen i butik o jämföra.
De fanns mkt billigare på amazon o köpa, 2300 för stol o isofixbas. Men rekommenderar du att ha bas till? Tänkte att det kanske inte är så nödvändigt när man inte kör så ofta.

2013-05-07 @ 16:20:14
URL: http://belovely.blogg.se
karolina

Hej malin!
Vi hade inte basen till. Helt onödigt tycker jag. Den är hur smidig o lätt som helst att bara fästa med bältet. Tar inte mer än några sekunder. Du spänner bara över bilbarnstolen o sen hakar du bara fast den i "ryggen" på bilbarnstolen, drar åt o knäpper fast den sen. Lätt som en plätt. Spara pengarna o köp ngt annat. Ni kan ju alltid köpa till den sen om ni ångrar er :) vi hade våran maxi cosi pebble tills hon var ca 7 månader sen köpte vi en maxi cosi mobi. Men vi kan fortfarande använda den och hon fyller 1 år om 2 veckor :) så den håller länge. Upp till ca 11 kg tror jag??

Kram

2013-05-07 @ 23:43:36
Belovely

Karolina: okey, ja det känns lite onödigt då de är så dyra. Såg en video hur man spänner stolen med bältet o de såg väldigt lätt ut. Annars går de ju beställa basen senare :)

2013-05-08 @ 10:15:12
URL: http://belovely.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0