Muskler

Jag tycker det är snyggt med muskler på kvinnor, fast inte så det syns för mycket. Men vi kvinnor måste träna väldigt hårt för att få stora muskler och man bör inte va rädd för att ta i. Jag körde med väldigt lätta vikter när jag va yngre för jag trodde man bara skulle bli större annars. Men styrketräning formar kroppen och man ser smalare ut än om man bara går ner i vikt av dieter. Man kanske går ner i vikt men oftast i både fett och muskler. Man blir bara mindre, inte smalare eller mindre fet utan mindre. Rumpan försvinner och axlarna sluttar. För att få en bra hållning krävs styrka.
Så man behöver styrketräning om man vill forma sin kropp och då tung styrketräning.

Här är ett bra inlägg om kvinnor och styrketräning:

http://axon.blogg.se/2011/april/tjejer-och-styrketraning.html

När jag börjar styrketräna igen får jag nog skärpa mig. Är så lätt man inte tar i tillräckligt när man tränar själv och slutar när de blir lite jobbigt. Har aldrig riktigt fått de resultat jag vill ha av träningen men de kommer nog om jag kör hårdare och utmanar mig själv mer.
Men jag gick ofta på bodypump och det gav resultat, speciellt i ben och rumpa och där gav jag mer än när man är själv på gymet.






Kommentarer
anonym

vilken inspirerande bild! Jag måste få tummen ur o börja träna....
Som du säger dieter ger inget resultat, jag är smal men det blir inte snyggt utan muskler!

2013-05-19 @ 15:46:21
Belovely

Anonym: tack! Ja muskler är snyggt:) man får en bättre hållning och ser mer fast ut. Och destu mer muskler destu mer förbränner kroppen vid träning. Lycka till!:)

2013-05-19 @ 15:59:38
URL: http://belovely.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0