SISTA beställningen

Hur många gånger har jag inte skrivit jag ska göra min sista beställning innan bebis kommer. Förvånar mig inte om det blir en gång till :P Men efter jag beställt detta tror jag har allting förutom baljan vi ska köpa på ÖB och spjälskydd. Sen ska vi in en runda till apoteket och köpa termometer.
Och just det, stora bindor och stora sköna trosor måste jag ha med ;)
 
Mina föräldrar är så snälla och köper babyskyddet och bas till oss. Jag hittade Maxi Cosi Cabriofix med isofixbas på amazon för bara 2300kr och gratis frakt! På babyproffsen har de kampanj och då kostar stolen och basen 3000kr, annars kostar det ca 3500kr. Så amazon har hjälpt mig spara en massa pengar pga att det är mycket billigare där.
Jag testade att montera Maxi Cosi i bilen med bältet och det gick inte utan bas. Bältet va alldeles för kort och det kändes väldigt bökigt när man ska sträcka sig över stolen och hitta den man knäpper fast bältet i. Så bas är ett måste oavsett stol i vår bil. Konstigt bältet va så kort. Sen kände jag på Britax babysafe plus på babyproffsen och den stolen va väldigt tung och klumpig. Annars ligger den på samma prisklass.
 
En till amningsbh, nu tog jag ännu en storlek större för den jag köpte sist sitter bra nu o brösten lär bli större med mjölk i. Eller bör jag kanske köpa 2 storlekar större från det jag har idag? Det är ju bomull så det lär va stretchigt. Men det får inte va för tajt.
 
 
En bröstvårtskräm jag läst väldigt bra om. Hade velat ha en annan men den har gått ur sortimentet och läste denna va snarlik :)
Startkit med babyschampoo, hudkräm, babyolja och kräm till rumpan som jag också läst mycket bra om. Finns ca 150 betyg på dessa produkter på amazon där mammorna är jättenöjda med detta märket.
Så jag köper hem kitet för 15 pund och se vad jag behöver.
Ska man smörja med kräm eller olja? Eller är de till olika saker?
Lamaze leksakerna har också fått väldigt bra betyg av många mammor då de är så färgglada med mycket kul att titta på :) Får hänga den på bilbarnstolen om den inte är för stor där :)
 
 
 
 
 


Kommentarer
Madde

Hej! Hur har du gjort för att få dit din gravid widget? Vart ska man klistra in den koden/länken man får? Använder mig oxå av blogg.se men hittar inte vart de ska klistras in :p Tack på förhand!

Svar: Hej:)Jag gjorde min widget på blimamma.se. Här är en länk där de står hur man lägger in den o var. Gäller nog samma för alla widgets :)Man går iaf in på kodmallar och klistrar in den där det står:


http://www.blimamma.se/vanliga-fragor#faq_11
Malin

2013-05-15 @ 20:56:53
URL: http://madeleinehagberg.blogg.se
Belovely

Madde: blev konstigt när jag skrev in länken.

Men här är länken där de står hur man lägger in den:)

http://www.blimamma.se/vanliga-fragor#faq_11

2013-05-15 @ 23:01:21
URL: http://belovely.blogg.se
Michell

Vart beställde du amningsbh? Har storlek 60I på den jag har nu, och redan liten!!! Blir bara less på att leta bhar..

2013-05-16 @ 20:01:11
URL: http://bebisimagen.blogg.se/
Belovely

Michell: jag beställde denna på amazon:
http://www.amazon.co.uk/gp/aw/d/B0045KJ6SS/ref=mp_s_a_1_1?qid=1368733130&sr=8-1&pi=SL75

Men den finns som 65 i underband som minst.
Annars kanske den finns i 60 i underband på www.figleaves.co.uk.

Vet de är svårt o hitta de storlekarna. Att köpa i Sverige är hopplöst o finns nog bara i uk vad jag hittat.
Jag kommer få köpa 65I eller J i nästa amningsbh :S
annars har hm så fina o ser så sköna ut. Men de lär inte passa.

2013-05-16 @ 21:42:29
URL: http://belovely.blogg.se
Sofie

Hej Malin!
Du som har koll:) är storlek 30 på amazon samma sak som 65 i underband, 32=70 osv. på amningsbh:n?

2013-05-17 @ 11:22:11
Belovely

Sofie: hej:)
Det stämmer, 30 är 65 i underband och 32 är 70 osv :)

2013-05-17 @ 15:22:21
Michell

Tack för svar!
Ja bröstena bara växer och växer!

Tycker det är dåligt att det inte finns mer större kupor med litet underband här i Sverige..

2013-05-19 @ 09:15:58
URL: http://bebisimagen.blogg.se/
Sanna

Hej! Ökar kupstorleken så mycket under graviditeten?

Använde du J-kupa som mest
(eller är det nåt utländskt BH-format)?

/Sanna

Svar: Hej!Jag ökade 2 kupstorlekar när jag ammade så hade 65I. Har annars 65G som är samma kupstorlek som 80D :)
Malin

2013-09-29 @ 19:26:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0