2.5 månader styrketräning

När jag ser dessa resultat efter en så kort tid, för 2.5 månad är en väldigt kort tid, speciellt med tanke på att veckorna går så himla fort, så vill jag bara fortsätta köra som jag gjort. Motivationen har nästan varit på topp alla dessa månader vilket gör allt så mycket lättare. Det gäller att hitta sätt som håller en motiverad. För det är väldigt lätt att släppa in hjärnspökerna. Ibland kan jag ha fått tankar som - Äh, nu orkar jag inte lägga så mycket tid på träning och kost, finns det inget bättre att lägga alla dessa timmar på. Eller, - Hade varit härligt att bara äta precis det man är sugen på och äta gott varje dag. Men jag tar alltid mitt förnuft till fånga och tänker på hur bra jag mår när jag ser resultat, av att träna, när jag ser mig i spegeln en icke uppsvälld dag och hur mycket bättre min kropp mår efter all bra mat jag ger den. Sen blir jag också motiverad efter jag tagit bilder på min kropp för då ser jag så mycket som jag vill ändra på och jag ser jag har långt kvar. Jag vill lätt kunna fota mina muskler, vill de ska synas. För konturer ska synas bör det va rätt ljus och jag måste spänna dom mycket. Men missförstå mig inte, jag är väldigt nöjd vad jag åstadkommit hittills och jag behöver delmål hela tiden så jag inte tappar fokus. Jag vill inte nöja mig med att bara va smal denna gången, utan jag vill bli stark och få mycket muskler :) Sen hoppas jag att putmagen försvinner och rumpan blir större. Men det tar väl sin lilla tid. Jag tar rätt sällan bilder i profil just för jag stör mig på magen under naveln, man är liksom smal till naveln sen putar det utåt. Men det har sina förklaringar och det känns som det minskas lite hela tiden :)
 
 
Vilken skillnad på hållningen! Första bilden va i slutet av augusti, då hade jag bara gått pw och kört lite lätta styrkeövningar hemma, inga muskler alls nästan.
Andra bilden är tagen igår.
 
Sen första bilden har jag :
Styrketränat 5-6 dagar i veckan där jag även kört 30-40 min cardio nån gång i veckan
Ätit rent, uteslutit vetemjöl (bröd) helt ur min kost, äter väldigt sällan pasta, potatis ris, inget godis eller socker på vardagar och naturgodis en gång i veckan.
Sen har det varit undantag ibland där jag ätit rätt mycket onyttigt under en dag.
 
Det jag är mest nöjd med med dessa bilder är att man ser att jag blivit mycket starkare, hållningen gör så otroligt mycket på helheten, sen har magen tajtas till ordentligt och mycket fett vid sidorna är borta!
På bild nummer två står jag med fötterna närmare varandra men det är ändå mer mellanrum så de har också ändrats mycket :)
 


Kommentarer
Catti.

Hej, jag tänkte bara höra om du upplever att brösten minskat i storlek eller så när du tränar så mycket som du gör? Har själv börjat köra styrketräning nu men är rädd att brösten ska krympa :)Vet inte hur det fungerar när man har opererade bröst.

Svar: Hej. Jag hade rätt små innan så de kan inte bli sådär jättemkt mindre. Värre om man har mkt egen vävnad. Men jag upplever de känns mkt mindre efter graviditeten. Men tror de beror på att de tappat formen lite :)
Men det positiva med operade bröst är att de aldrig kan försvinna helt ;)
Malin

2013-11-13 @ 13:06:08
Sara

Malin, malin malin... Dina knän.. Asså. Gå till en sjukgymnast, det är inte konstigt att du har ont i knäna. Du måste verkligen stretcha höft och lår en massa. Du är jättesned! Det går att fixa med lite töjning och stretching! Lovar! Nu är jag dum som vräker ur mig sånt här, men ta nu tag i det. Du kan slippa knävärken på ett kick!
Kram!!

Svar: Hej! Tyvärr så är det inget jag kan fixa. Mitt ena ben är några cm längre än det andra och höftbenet är snett vridet. Har varit så hela mitt liv då jag föddes med det. Har röntgat och gått på undersökningar men de säger de inte går operera det såhär sent. Stretchar hela benen efter varje pass. Men det har blivit bättre i knäna, tror jag hade fel teknik i övningarna i början.

Tack så mkt! Kul att man inspirerar! :)
Malin

2013-11-13 @ 20:13:18
Sara

Du är skitsnygg och jätteduktig i övrigt! Jätteinspiration för alla!!:)

2013-11-13 @ 20:14:08
Malin

Åh du är så duktig! Blir taggad varje dag när jag läser din blogg. Jag var överviktig innan jag blev gravid, vägde 93kilo. Sen kom vår Nova i juli och idag väger jag 76kilo. Ändå kommer jag inte igång att träna eller äta ordentligt. :P men är så jävla glad att jag kunnat gått ner så mycket bara av amningen! Men jag SKA börja träna!!! En fråga om mat, typ, om du är iväg en dag och kanske måste äta ute eller äter hos nån annan. Äter du vad som bjuds då eller brukar du ha med dig nått? Kram

Svar: Hej! Vad kul du känner dig taggad av min blogg! Jag va väldigt taggad när jag va gravid så när jag väl kunde börja träna va det så skönt.
Väldigt bra jobbat ändå att du gått ner så mkt!
Vi bjuds bort rätt sällan men då äter jag vad som bjuds :) men jag väljer vatten istället för läsk och försöker äta de som är nyttigare :)
Malin

2013-11-14 @ 09:08:12
URL: http://minbebis.com/blogg/novasmurfen


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0