Att leva = äta onyttigt?

En sak jag fått höra många gånger av de runt omkring mig när jag äter nyttigt och avstår från onyttigheter, är -ska du sluta leva? En kaka gör ju inget! Eller, du som är så smal ät vad du vill.
Men varför måste man alltid koppla godis, chips och allt de som är så gott men onyttigt, med att leva? Att njuta av livet behöver inte betyda att njuta av allt man stoppar i sig. Utan man kan njuta på så många andra sätt. Det gäller att välja vad man tycker är viktigt och vad som får en att må bra själv. 
Jag vet att jag skulle njuta mycket av en chokladbakelse just nu, men i långa loppet ger det mig ingenting. Däremot att nå mitt mål med att få en vältränad kropp som jag kan känna mig stolt över, DET är njutning för mig. Då njuter jag varje gång jag ser mig i spegeln. Och det är så jag vill leva och njuta av livet. Att va nöjd med mig själv och veta att jag klarar stå emot frestelser för att nå ett mål. För om jag trodde att kakor gjorde mig lycklig så hade jag varit fet vid detta laget haha. Jag har insett att man inte behöver socker för att må bra. Lärt mig att det är tvärtom, det är bara dåligt för kroppen och jag gör min kropp bara en tjänst genom att äta hälsosamt och försöka skippa det onyttiga så mycket som möjligt. Känner inte jag offrat något, varför skulle jag göra det? Jag har gjort min kropp en tjänst som inte behöver känna ett starkt behov av socker och har gett den en jämn blodsockernivå där den får i sig allt vad den behöver. 
 
Jag njuter fortfarande väldigt mycket av det jag stoppar i mig. Men jag ser till att det är ett bättre och hälsosammare alternativ. För det behöver inte va äckligt för att det är nyttigt :)
 
 
 
You´re body deserves the best!
 
 
Ett tips om ni har svårt att sluta äta mycket onyttigt. Gör det framför spegeln..naken! ;)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0