Dips

Jag får väl bjuda på dessa bilder! Dessa togs efter 10 dips utan hjälp... Eller nu ljuger jag, det va efter första dipsen..eller halva. 
 
Jag har iaf nåt att jobba på haha! Men det går framåt hoppas jag. :) Men trodde jag iaf skulle klara en!! Kan klara väldigt små, men om jag går ner i det läget jag är på bilderna kommer jag inte upp igen. Jag hade ju som mål att iaf klara en dips och en chins till julen. Kanske kan klara en dips men chins är nog inget jag ska förvänta mig hehe.
 
Gäller att ta i haha!
 


Kommentarer
Liiina

Dips är bästa övningen om man vill paja sina axlar. Det finns massa andra mer skonsamma tricepsövningar. Lycka till!

Svar: Vet du om det är samma sak med chins? Att de belastar nåt för mycket? Ja jag känner ju mer i andra tricepsövningar än dips. Är väl mest nåt som hade varit kul att klara just för att man inte ens klarar en :)
Malin

2013-11-25 @ 22:50:35
Anonym

Dips är lika dåliga för axlarna som squats är för knäna, gör man rätt har man inget att oroa sig över.
Tycker inte man ska slänga ur sig sånna saker bara så...

Svar: Ja tekniken är ju väldigt viktig. Så man ska väl först köra lätta vikter och bygga sig uppåt så man inte kör tungt på en gång. Men det gäller de mesta övningarna.
Malin

2013-11-26 @ 09:35:27
Liiina

Det finns en anledning till att egentligen bara athletic finess-tävlande gör dessa då det är en av tävlingsgrenarna.
Alla andra som tävlar inom fitness och bodybuilding undviker dips då sliter väldigt på axlarna.
Även om du "gör rätt" så är det inte en bra övning.
Till vilket pris och hur viktigt är det att klara dips?
Det måste finnas andra övningar du kan gör med mätbara resultat.
Jag säger inte detta för vara elak, jag säger det för att jag värnar om dig och dina axlar. Specielltnär du i tidigare inlägg klagat på ond axel...

Svar: Ja man vill ju inte skada sig. Men nu har jag inte haft ont i axeln på länge. Va bara i början när jag började styrketräna den kunde ömma. Men känner man inte av om man påfrestar axlarna? Har inte känt av nåt där iaf.
Malin

2013-11-29 @ 19:47:18
Liiina

Inte kanskekänner du något nu,'men du kan ju inte veta hur läget är om ett år, 5 år, 10 år....

2013-11-29 @ 22:09:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0